Brädspel

Jag håller på att uttveckla ett brädspel, vilket känns lite kul. Nu har jag kommit så pass långt tycker jag att det snart är redo för test. Jag ska bara skriva klart alla "frågor" eller vad man ska säga det samt designa en lite snyggare spelplan. Alla andra moment har jag kommit underfund med en lösning till som det känns just nu, innan ett praktiskt test har skett, vilket bör ske för att kunna se diverse eventuella buggar. Om två veckor cirka räknar jag med att genomföra själva testet.

Det ultimata kommer senare vara att ha frågekorten och så att säga spelkorten på samma kort, men eftersom en sådan lösning just nu är omöjlig så kommer ett första test ske genom papperslappar där frågorna står på och sedan en vanlig kortlek (kommer krävas flera) som blir de korten som man senare kommer att spela med.

Jag vet att det här nlir väldigt otydligt förklarat men jag orkar inte förklara reglerna och alla sammanhang just nu. Dessutom kan ju faktiskt någon sno min helt geniala idé. Tänkte dock bara berätta om mitt oerhört spännande projekt och att det snart förväntas en eller eventuellt flera testrundor, om inte folk är av intresse så tvingar jag folk att spela iaf.

Den preliminära arbetstiteln är Karaktärsexpeditionen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback