Risk för kramp

Må det inte låsa sig för Roma idag, de har chansen att ta över ledningen i Serie A eftersom Inter kryssade igår. Jag vill se mod och krigarvilja i ögonen och hjärtat, inte bli rädda nervösa och krampaktiga. Det är nu Roma ska ta kommandot om Serie A. Idag kommer attítyden i Ranieris Roma blottas. Det är ett lag som till mångt och mycket andas rom och Roma, tränaren Ranieri är född och uppvuxen i Rom och Romasupporter sedan barnsben. Den erferanheten kan bli mycket nyttig kring att hantera hysterin som kommer vara i Rom nu veckorna under slutjakten.

Förutom honom finns också de två bandieraserna i laget i Totti och De Rossi, båda uppvuxna i Rom och båda har spelat i Roma hela sin karriär, de komemr bli mycket centrala, både på och utanför planen. Totti är nu den enda i laget som varit med om en scudetto innan.

Sedan finns de spelarna som inte kommer från rom från början, eller ens italien, Men Mexes och Vucinic är adopterade romare med ett oerhört stort hjärta.

Med laddningen och all spänning i luften så hoppas jag det inte knyter sig, att det blir någonform av kramp, det skulle givetvis vara så typiskt Roma. Upp till kamp får det bli i eftermiddag! Forza Roma!

Kommentarer
Postat av: Adam K

Simon: Det där med klubbhjärtat du skriver om är detta en inspiration fårn min blogg måntro??

I vilket fall är det nog ditt år iår då Roma kan ta hem scudetton + DIF SM-Guld, mitt år var 2007-08,07, Anaheim, Dackarna, Smålands TV-puckmästare, Junior Kanada vinner VM-guld, 08, HV71.

2010-04-14 @ 19:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback