Kalas

Imorgon är det kalas, min syster fyller 20, och har bjudit halva tjocka släkten och ännu mer av hennes kille, kanske tjocka släkt.
Allt kommer kännas så där jobbigt vuxet och artigt, tror jag. Där alla ska bete sig som brådmogna och typ prata om något jobbigt i samhället, typ att arbetslösheten är förjävligt, eller om whiskey. Det är trevliga människor, många av dem, men jag blir nog bara trött av det hela. Kanske kan man prata lite sport och fotboll, men det lär nog bara bli något tröttsamt Zlatan-prat i så fall.

Dessutom ska det ätas smörgåstårta av alla jävla påhitt. Trots att jag blir mindre och mindre kräsen angående mat så lyckas det alltid finnas någon jävla ingrediens som förstår maträtten till det närmaste oätlighet och varje tugga blir en kamp för att man inte ska spy rätt ut. Allt vad skaldjur är får min mage att vändas ut och in. 

Dessutom kommer jag nog bli förhörd om vad jag gör om dagar och ännu värre helger, vilket är en sak jag absolut inte trivs med, att prata om mitt liv är bland det mest tråkiga och menningslösa som finns. Oavsett att det egentligen gäller nyfikenhet kring vad andra människor gör. 

Hmm, kanske jag skulle försöka väcka min syster med ett sms snart, hon grattade mig innan 9 på morgonen när jag fyllde år, sicken styggelse, jag är för bövelen student. 


Det kan väl dock bli lite trevligt med kalas, och kul för min syster att hon verkar trivas med tillvaron eller något. 



 

Kommentarer
Postat av: Adam K

Kommer kalaset att påverka din "serie A dag"?



Jag håller med om det där "släktsnacket", dock i min släkt så pratas det mer "vad ska vi göra nästa vecka" yeah.



Föressten var det jag som undrade om din framtid, glömde bara skriva namn. Att bli fotbollsproffs? Tja, finns ju många latebloomers=), hoppas du lyckas. Kan jag säga att "vi gick i samma klass"

2009-09-06 @ 14:14:40
Postat av: johan gyllensten

Ska du konvertera från serie a? till premier league kanske? eller kanske ännu bättre... till serie b.

Postat av: Simon

Ingen serie a i helgen inte, det var landskamper ivägen för det.



Konvertera till Premier League? Premier League är för drönare och veklingar. Serie B lär det väl bli en konvertering till om det fortsätter som det gör.

2009-09-06 @ 23:08:40
Postat av: Adam K

Vilken tur du har som har en syster som fyller år under samma helg dte är landskamp. Själv fick jag plågas i Gran Kanaria medans Hv spelade FINAL! Det värsta var att man fick reda på resltatet 2 dagar efter. Samma dag som ny match var. MEn jag kom ju hem till 7:e machen. Var 2004, Hv första guld sen 1995

2009-09-07 @ 15:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback