Truppen

Truppen är uttagen till onsdagens match. Saknas från truppen pga skada gör Perrotta, Cassetti, Cicinho, De Rossi är avstängd och Panucci är inte med i cl-truppen.
Det finns dock några tveksamma namn i truppen. Framförallt Aquilani och Pizarro, även vissa frågetecken för Totti, Menez och Juan, men de tre sistnämnda lär vara tillgängliga och Totti och Juan lär starta. Förrhoppningsvis blir åtminstånde en av Aquilani eller Pizarro tillgängliga, annars kommer Roma att saknas fyra centralamittfältare. Aquilani gick av dagens träning pga hälont, hoppas han kan bita ihop. 

Enligt vissa förhandkällor så rapporteras det om denna elva
Doni
Motta - Mexes - Juan - Riise
Taddei - Brighi - Tonetto
Baptista
Totti - Vucinic

Själv hoppas jag på denna:
Doni
Motta - Mexes - Juan - Riise
Brighi - Pizarro
Taddei - Baptista - Vucinic
Totti

Jag är tämligen säker på att även Spalletti förederar den andra elvan, men allt handlar om friskheten på Pizarro/Aquilani, om Aquilani kan spela men inte Pizarro så lär Aqui ta platsen bredvid Brighi. 


Nyckelspelare är extra svårt att ta ut denna match, men om jag väljer tre så tar jag Brighi, mkt viktig roll på mitten, troligtvis för stort ansvar för honom, men det är upp till bevis. Vucinic, en spelare som kan göra individuella saker, Romas bästa spelare i man mot man situationer. Och sen Totti, man kan inte komma ifrån honom och som läget är i laget med skadeproblemen så krävs en bra insats av kaptenen, som läget ser ut nu tycker jag det är solgivet att han ska starta. 


De som jag är mest oroliga för gällande Arsenal är deras backlinje samt Van Persie. Eduardos effektivitet och Walcotts speed är också två skrämmande saker som Arsenals nu fått tillbaka jämfört med förra matchen. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback