Fotboll

Idag har jag tittat fotboll från i princip klockan halv 1, och det håller fortfarande på, just nu Juventus - Cagliari= 2-2. Jag var under dagen och såg på en fotbollscup som Långemåla spelade, som ofta är det ett ganska rekordeligt nöje. Sedan blev det soffotboll, United gjorde som vanligt. 3-2 till Cagliari nu, Juventus gör inte som vanligt, å andra sidan är Cagliaris form ruggig

Jag kan bara konstatera att fotboll är bland det viktigaste som finns. Desto mer saker som händer i ens liv, ju mer förstår jag vad denna sport faktiskt betyder. Det kan tyckas menningslöst, men oavsett vad som händer i övrigt så finns det något att falla tillbaka på. Något som finns där. Något man kan älska. Sedan blir inte resultaten alltid som man vill och spelare och ledning gör inte som man själv behagar. Men klubben och sporten finns alltid där i någon form ovillkorlig kärlek som aldrig tar slut (jag tror den aldrig tar slut iaf). Att representera Långemåla IF och göra bra saker där och vinna viktiga matcher eller att se Roma göra viktiga mål, spela vacker fotboll och överraska positivt, det är få upplevelser som faktiskt kan vara bättre.

Kommentarer
Postat av: Adam K

Hur gick det för er?

Var FIF med och hur mycket förlorade de?

2009-02-01 @ 01:37:51
Postat av: Tobias

Word.

Postat av: Simon

Lif slog fågelfors och högsby och förlorade mot timmernabben.

fågelfors slog högsby och spelade lika mot timmernabben



2009-02-02 @ 00:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback