Arsenal-Roma

Imorgon smäller det, lite av säsongens match är i varande.

Det kan ta mig fan gå hur som helst. Ikväll kom dock ett dålig nyhet angående skadeläget i Roma, Juan kan med största sannolikhet spela imorgon. Eftersom Roma bara har två mittbackar i nuvarande trupp som håller Champions League-klass, back-uperna håller inte ens serie a klass så förstår man vilka problem denna skada skapar. Just nu ser det ut som att ärkesoppan Loria startar, det skulle vara en katastrof, då kommer Arsenal göra minst tre mål framåt trots att deras offensiva på senare tid haltat som en trebent ko.

Jag hoppas Spalletti spelar med Diamoutene istället för Loria, Diamoutene gjorde iaf inte bort sig när han spelade andra halvlek mot Siena. Jag ser fan hellre att Riise går in som mittback än att Loria spelar.

Jag hoppas att Romasmittfält kan äta upp Arsenal, Roma kommer troligtvis att starta med tre löpstarka mittfältare samt De Rossi på mitten, så jag räknar med att Romas mittfält kommer löpa ett par kilometer mer än Arsenals dito imorgon. Roma kommer troligtvis att ligga kompakt och sen hoppas på en genialitet utav någon av anfallarna, främst Totti men även Vucinic eller Baptista (får se vem som startar utav dessa).


Romas troliga lag:
Doni
Cicinho - Mexes - ?????? - Riise
Taddei - De Rossi - Brighi
Perrotta
Totti - Vucinic

Skadekänningar på Cicinho och Vucinic, så de är ngt tveksamma.

Arsenals lag lär nog se ut såhär, hoppas de krossas.
Almunia
Sagna - Toure - Gallas - Clichy
Eboue - Song - Denilson - Nasri
Bendtner - Van Persie

Kommentarer
Postat av: Tobias

Krossade? Det kan du ju glömma.

Postat av: Dennis

Bendtner ska inte starta. Då föredrar jag en trebent ko.



Förresten hörde jag att Totti bröt tånageln när han skulle sträcka ut fossingarna på flyget. Han blir visst borta fyra månader säger ryktet.

2009-02-24 @ 01:43:22
URL: http://denilsson.blogspot.com
Postat av: Adam K

Har Arsenal gått från inhemska till ren utländsk klubb

2009-02-24 @ 07:50:34
Postat av: Tobias

Ren utländsk klubb? Till skillnad från de flesta klubbar har Arsenal fortfarande engelsk ägare (styrelsen) vad jag vet. Syftar du på att de inte har några britter i laget så stämmer det väl inte helt heller, ett par har de allt.



Dessutom var det väl länge sedan de spelade utan britter i startelvan för första gången, när ska folk sluta bry sig om nationaliteter egentligen?

2009-02-24 @ 11:30:16
URL: http://tobias.menofmisery.nu
Postat av: Adam K

Tobias: Ta dte lugnt=).



Jag ska inget säga . Hv har ju 11 egna + kris Beech, Kim Staal, Jan Hrdina, ett ex antal finländare i Jukka Vouitilainen, Mikko Luoma, Pasi Pustiola, teemu Laine. Så nog förstår jag varför en del vill ha utlänningar i sina lag. Sne var Även på jakt inför årets säsong på Jaromir Jagr, teemu selänne, martin straka och robert lang. Sen dömde jag endast utifrån den laguppställning som simon trodde skulle spela..

2009-02-24 @ 16:01:35
Postat av: Adam K

för att inte förvärra sillyseason i hocket bland de fyra sista namnen så baser jag det på enligt HV-fans forum och inte mitt egna tycke.

2009-02-24 @ 16:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback