Min kult/idol-elva

Gäller endast spelare jag sett spela och gillat, på TV bör väl tilläggas


Målvakt

Rüstü Recber
Målvakt är en position som jag inte har någon självklar favorit, ingen spelare i mina favoritlag har varit någon större hjälte på den positionen. Det blir att leta utifrån, Rüstü är en häftig målvakt som hade ett fantastiskt VM-2002 där jag verkligen gillade hans insats.

Backar

Javier Zanetti
Zanetti må vara en Interspelare, men han kommer ändå med här. Jag är själv ytterback och Zanetti är den ytterbacken som imponerat mest på mig, en fantastisk dribbler som är bra både offensivt och defensivt, dessutom stort hjärta.

Christoph Metzelder
Kanske en liten skräll här, en personlig favorit för mig dock, tyckte han var fantastisk under VM-2002 hans brytningar, intelligens och man mot man-spel tyckte jag var fantastiskt. Jag var säker på att han skulle en fantatstisk mittback, skador har dock bromsat hans karriär, han tillhör dock Real Madrid nu, och det är inte omöjligt att han tar en plats, det skulle han vara värd.

Leandro Cufre
En Romaikon som kommer med på grund av hans inställning och attityd, tyvärr inte lika bra spelare och är inte kvar i Roma, han verkar dock älska laget, nästan lika mycket som supportarna älskar honom. När han hoppade in i svikaren Zebinas rygg är klassisk, poesi. Andra Romaspelare fanns som kandidater, Aldair, Candela, Cafu såg jag inte tillräckligt av i Roma, missade deras storhetstid. Chivu och Samuel spelar nu i Inter och kan inte vara med här då. Mexes är en elegant mittback med ett Romahjärta, han kan mycket väl vara med här om några år.

Mittfält

Damiano Tommasi
Fantastisk inställning och hjärta. Minns säsongen när han spelade med minilön i Roma men spelade så pass bra att han till och med blev en nyckelspelare den säsongen. Har haft en bra karriär och är nåot underskattad som fotbollsspelare.

Daniele De Rossi
Fantastisk central mittfältare som blandar hårdhet med känsliag fötter. En romare som mycket väl kan komma att spela i klubben hela karriären. Har egetligen allt som defensiv mittfältare och jag hoppas han kan växa ännu mer och bli helt dominant på positionen

Håkan Mild
Otrolig spelare med en underbar inställning och framförall fantastiska lungor, min favoritspelare ifrån blåvitt.

Dunga
Har varit en personlig favorit för mig ända sen VM94, det är något med defesiva mittfältare som har pondus, personlighet och ledaregenskaper som jag verkligen gillar, ingen spelare personifierar det bättre än Dunga.

Steve McManaman
När jag som yngre spelare mittfältare var han min stora favorit, grym dribbler, min favoritspelare genom tiderna i Premier League

Anfallare

Francesco Totti
Motivering överflödig

Robbie Fowler
Fenomenal målgörare när han var som bäst, men en stor personlighet och hjärta. Dessutom är han vänsterfot vilket är ett klart plus. Nästan lite för lite vänsterfötter här, men det får duga.





Kommentarer
Postat av: Adam K

Själv gillar jag filosofernas lag från Monthy Python=)=) de hade verkligen en tanka bakom allt de gjorde=)

2009-08-23 @ 16:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback