Ibland

Ibland när man ska somna som brukar jag kunna tänka att nu när jag  somnar så kommer hjärtat att stanna och jag kommer aldrig mer vakna. Inatt kanske det kommer, för jag känner nu underliga mag och bröstsmärtor som jag inte hittar någon ordentlig förklaring på, har säkert något med tryck att göra eller dylikt.

Att hjärtat stannar i sömnen känns nog som den skönaste döden man kan råka ut för, ja inte nu, om en 60 år sådär kanske. Man ska inte haft några speciella krämpor utan man ska kunnat leva ganska normalt för att vara 80 och så bara en natt  så somnar in när man har levt klart sitt liv och genomfört det man känt man har velat. Sedan att jag förmodligen kommer dö av en annan sjukdom är en annan femma, men den får vi ta då. Nu får jag försöka genomföra sakerna som jag känner att jag vill, en ganska stor utmaning, särskilt eftersom att jag inte direkt vet vad jag vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback