Idag är det torsdag

Torsdag är en dag som man liksom bara upplever en gång i veckan. Jag gillar torsdagar, det är fan en bra dag. Nära till helg, här i Norrköping innebär det ofta någon kul kvällsaktivitet, men även tiden innan Norrköping så har det varit en bra dag. Ofta har det varit fotbollsträningar och sen är det ofta helt okej tv på kvällarna. Om jag inte minns fel så var det fan också ofta intressanta ämnen i skolan på torsdagar, men detta kan vara glorifiering angående minnet av torsdag.

Idag blir det lugn torsdag, det känns skönt, variation i tillvaron är ofta välkommet, även att man ibland, eller ganska ofta, är rädd för variation. Jag börjar bli mer och mer mottaglig för variation, vem vet, en dag kanske jag skulle tycka det var spännande att hålla på att resa runt i världen och släppa den stabilitet som jag gärna vill ha i min tillvaro.

Det här blev lite djupt (tror jag), nu får det bli lite mer ytligt. Natacha Peyre.

 


Kommentarer
Postat av: johan gyllensten

du är ju djup simon. det har jag lagt märke till.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback