Motivation

Det är något speciellt med motiavtion. På något sätt kretsar hela livet kring just motivation. Många gånger är det just bristen på just motivation som påverkar en, man vet bara inte hur.

I och för sig så skulle förmodligen inte ökad motivation angående exempelvis disk påverkar min vardag nämnvärt. Just nu kan jag inte riktigt bestämma mig om jag har motivation eller inte för saker. Eller, det står väl ganska klart att det mesta jag känner just ikväll är omotiavtion över att göra saker. 

Det här blev en aning rörigt, tror jag, iaf för mig. 

Jag är på någon nivå även taggad, jag vet inte till vad, men på något sätt känns det bra, att inte veta vad man är taggad till.

Kommentarer
Postat av: Adam K

Motivation är väl även Intresse inkopplat till?

Skulle inte en sekund tvivla på att du innte vore motiverad till en fotbollsmatch so mdu ska spela.

Däremot "vardagssaker i ditt egna hem" är en annan femma.



Men tänk så här istället.

Istället för att tänka "åhh, en stor hög med disk" så tänk istället vad får du ut av att få det gjort?

Eller ta disken direkt efter att ha ätit då är högen borta. Hålla jämn motivation att göra det gör dte mycket enkaler i vardagslivet också. Menar du har ju tid egentligen men just intresset för sitt egna hem är en annan femma.

Du får ut mycket av att ha en bra motivation till hemmet också.

Du själv mår bättre av det garanterat. Lata är många, men man kan också bryta mösnter lika mycket som man gör på backsidan i fotboll. Det gäller att trycka på dne gröna knappen lite oftare.



Låter detta enkelt?

Nej, att bryta vanor är svårt, en träningssak att hitta motivation att bryta mönster. Sne gäller dte själv att ta sig i kragen ibland.



många vet om att man kan ändra sitt mösnter men få använder den kunskapen. tyvärr

2008-10-16 @ 00:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback