Kassar

Kassar är den enskilda vara som butiksinnehavaren gör det största påslaget på. Egentligen borde man göra en kasstrejk, och om jag inte var så lat så skulle jag jämt ta med mig en egen väska eller kasse och inte betala för skiten. Undra hur mkt pengar man lagt ut på kassar de senaste åren, Jag vet inte, men jag skulle gissa på. För Mycket! Dessutom förstör de miljön.

Utrota alla kassar, inför ekonomiska teleportörer istället. Alternativt bärapor som bär hem allt, eller en skinnfåtölj. Ni vet vad man säger. Man kan aldrig ha för många skinnfåtöljer.

länk till källan

Kommentarer
Postat av: lali

Kassar är den enskilda vara som butiksinnehavaren gör det största PÅS-laget på.



Det är humor det!

Postat av: Adam K

Ska vi vända på det?

Det finns även företag som gör tygkassar som du knaske är medveten om? Vilket även säljs på ICA och Konsum JUST för att du ska slippa detta påslag. MEN det är lika mycket dyrt som att du köper flaskor med cola, hur många pantpengar har du fått lägga till då? Typ två flsakor och en påse, vilken är dyrast? Colan eller kassen?



Så egentligen då man tänker efter så är du själv som konsument som väljer plastkassen före tygkassen, Du har haft 2 val, du väljer den den dyraste och i och med att du tar kassen så acceperar du själv ditt missöde.

Tänk om och köp dig en tygkasse så går logistiken mycket bättre. Utan gnäll=).

2008-10-16 @ 00:38:34
Postat av: johan gyllensten

fast hur kul är det om man inte får gnälla?

2008-10-16 @ 01:04:21
URL: http://misdirection.blogg.se/
Postat av: Tobias

Jag tycker också vi bojkottar kassarna, inte för jag bryr mig, utan för att jag tycker allting borde vara gratis. Dessutom hatar jag världen och alla som lever i den. Sov gott!

2008-10-16 @ 01:30:40
URL: http://tobikei.blogspot.com
Postat av: simon

tygkassen kostar ju för bövelen 50 öre mer! då går ju min privatekonomi minus på jävla kassar.

2008-10-16 @ 11:11:10
Postat av: Simon

Om du menar att jag ska ta med en egen kasse så har jag redan konstaterat att jag är för lat för det, annars är ju givet en kasse som man själv återanvänder det bästa.



De enda kassar jag kan se i butik är platskassen för 1,5 och papperskassen för 2kr

2008-10-16 @ 11:14:54
Postat av: Adam K

När jag tänker efter så får kanske inte alla ICa en gratis tygkasse. jag gick plus, då jag inte ens behövde köpa en utan fick en där på ICA Moheda.

Mendin mor har väl någon tygkasse?

Nej,utan endast tygkasse.

Då ska du heller inte klaga om du inte "orkar" heller. Då du har valmöjligheten. Det är ju som att kasta sten i glashus.

2008-10-16 @ 15:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback