Funderingar

Lördag spenderad i sin ensamhet gör att man hamnar i lite olika funderingar. Eller vafan, egentligen vet i tusan om jag har gjort det nu när jag tänker efter.

Jag har ju mest slötittat på boll och kollat upp vad som går på tv ikväll. För ikväll blir det en klassisk tv-kanalskväll i glad Svensson-anda. Till min förfaselse ser jag att det ingår en jury i i alla fall två av kvällens program. Jury-konceptet var kul ett tag, men nu blir det bara menningslöst. De ska hålla på att bedömma folks mediokra eller rent av usla framträdanden och sen ge kritik. De ska gärna vara lite roliga och fyndiga, och för en människa som inte är rolig eller fyndig så är det svårt att ge en sådan kritik, det blir liksom bara röv.

De två programmen som är ikväll är dansbandskampen och stjärnor på is. Dansbandskampen, som jag faktiskt inte har sett mer en en glimt, tycker jag det verkar vara helt menningslöst att ha en jury, folk är väl själva benägna att bedömma vilken jävla musik de helst vill dansa till. I stjärnor på is förstår jag poängen med domare, men låt dem för fan vara domare, jag vill inte höra menningslösa skåp försöka låtsas vara halvkomiker.

Jag funderar på att i alla fall se delar av de två programmen ikväll så att jag sedan kan sitta och spy galla över de båda jurysena (hur fan böjer man det ordet).

När jag tänker efter så har jag nog funderat lite på livet. Jag kommer inte fram till något, om det nu är det man ska göra.  

Kommentarer
Postat av: lali

du verkar bitter, är du bitter?

Postat av: Simon

Hmm, jag tror inte det :).



Jag är nog bara mest bara lite irriterad på såna där juryisar.

2008-10-25 @ 20:56:18
URL: http://folktomt.blogg.se/
Postat av: adam K

Var dte inte du som gillade att se juryn hacka på andra.?

2008-10-26 @ 12:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback