Alla EM:trupper är uttagna, lite profiler

Då kan man kanske fokusera på vilka som inte är med, men det gjorde jag klart i mitt förra inlägg, så nu ska jag fokusera på vilka som ska med. Här följer lite profiler som man gärna kan följa lite extra under turneringen.

Ronaldo (Portugal), har varit denna säsongens klart bästa spelare och det ska bli mycket intressant att se vad han kan prestera i denna turnering, kan han rentav komma upp i Platini och Zidane-nivå under samma turnering. Har chans till att vinna en ordentlig trippel iår.

Mutu (Rumänien), har under två säsonger varit en utav serie A:s aboslut bästa spelare. För den Italienska och Rumänska publiken har han visat vilken bra spelare han är, nu är det dags för honom att visa det för resten av Europa.

Behrami (Schweiz),  en uttröttlig mittfältare med ett stort krigarhjärta som kommer att bli mycket viktig för Schweiz om de ska nå långt i sin hemmaturnering.

Cassano (Italien), en stor profil, som förmodligen inte kommer starta för Italien, men han kan bli en riktig joker att sätta in. Att inte följa Cassano under EM skulle kännas dumt, allt kan hända, både på och utanför planen.

Torres (Spanien), han har gjort en väldigt bra säsong i sin nya klubb Liverpool. Han har tagit ett ytterligare steg sedan han lämnade sitt Madrid. Det är han som ska föra Spanien till EM-titeln.

Benzema (Frankrike), den enda spelaren under 25 som har en rimlig startplats för det franska landslaget. Han spås en lysande framtid och har gjjort en riktigt bra säsong i Lyon. Det är dags att han visar Europa vad han går för.

Modric (Kroatien), innermittfältstalangen känns som den viktigaste spelaren för sitt Kroatien. Under EM får vi en fingervisning om Tottenham har gjort rätt som lagt ut väldigt mycket slantar på Modric.
 

Kommentarer
Postat av: Adam

Henrik Larsson?
Eller Johan Elmander?
Sen har vi den största som är stor men svenskar ej godkänner som stort, ZLATAN!. Som är större än Muto, förlåt Mutu, Cassano, vad gör den karln mer än skapar rubriker?
Hur kunde du glömma Zlatan=)

2008-05-29 @ 17:55:06
Postat av: Adam

Eller varför inte följa
Linderoths skada under EM?
PS: allt jag skrivit nu är i god ton, så du ej tror jag kritiserar dig=)))

2008-05-29 @ 17:56:44
Postat av: Simon

Jag känner att svenskarna har vi bra koll på, iofs gäller det det kanske Ronaldo pch andra också. Om jag rankade EM:s 10 största stjärnor så vore Ibrahimovic med, jag hade klara funderingar på att ha med han med han på min lista iaf.

2008-05-29 @ 19:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback