Spanien-Ryssland

Denna match har det mest som borgar för att det ska bli en riktigt bra match, och bara för det så lär det väl bli en skitmatch. Ite mig emot, på denna nivå så tycker jag även att skitmatcher är bra. En intressant sak med denna match är att båda lagen använder sig av likvärdig taktik. Spanien 4-1-3-2 och Ryssland 4-1-3-2, det gör att det blir många matchen i matchen matcher. En match i matchen match som jag tycker är väldigt intressant och den kan också bli avgörande, är vilken utav balansspelarna som lyckas bäst. Både Senna (Spanien) och Semak (Ryssland) har varit riktigt duktiga denna turnering. Senna kommer få det trevliga ansvaret att ta hand om Arshavin, Arshavin som i min värld har varit strålande och fullständigt briljant under denna turnering tror jag faktiskt kommer få ordentliga problem med Senna. Om Senna vinner den matchn så har Spanien vunnit mycket. En annan intressnat matchen i matchen, är mellan turneringens kanske två största stjärnor hitlls: Arshavin och Villa. Den som vinner denna match för sitt lag kommer troligtvis bli turneringens kung, eller Ballack och Podolski kanske vill annat...
Spanien har hela laget tillgängligt och det lutar åt deras vanliga startelva, jag har dock en känsla av att Fabregas kan peta Xavi, men den lät vara fel. Ryssland saknar den hårdskjutande mittbacken Kolodin samt 2-1 skytten från Hollandsmatchen, Torbinski, eller som Lagerbäck kallar honom: nr7. Jag tror att speciellt Kolodin komemr att saknas för Ryssland i denna match, en utav bröderna Berezutski verkar komma in (jag har inte koll på vem som är vem) och de är inte särskilt snabba, kanske kan duon Villa Torres utnyttja det.

preliminära startelvor
Spanien
Casillas
Ramos - Puyol - Marchena - Capdevila
Senna
Iniesta - Xavi - Silva
Villa - Torres

Ryssland
Akinfeev
Anyukov - Berezutski - Ignaschevish - Zhirkov
Semak
Semshov - Zyrianov - Bilyaledinov
Arshavin
Pavlyuchenko

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback