Snöar in

EM närmar sig och jag börjar så smått snöa in mig. Idag har jag kollat upp vilka startelvor samtliga lag i EM har haft för startelvor i deras träningsmatcher nu precis innan turneringen. De mesta utfallen var ganska väntade, vissa intressanta saker kunde dock ses, främst att Portugal spelade Ronaldo som mittfältare och valde Simao före Quaresma i startelvan. Att Aquilani fick starta för Italien var också intressant, han kanske kan bli en spelare som spelar roll för italien i EM. Det var även intressant att se att min preliminärelva för den Rumänska truppen passade ganska bra överens med den de träningsspelade med, bara Sienas mittfältare Codrea som inte startade av de jag tagit med. 

De lagen där jag känner mest osäkerhet inför premiärelvor, utav de stora, en del mindre lag har jag dålig koll på, är Italien, Tyskland och Spanien. Italiens målvakt försvar och anfall känns klart, mittfältet däremot känns väldigt öppet, tre Roma-spelare och tre Milan-spelare slåss om tre platser, lutar just nu åt en övervikt för Milanlägret. Hos tyskland så är det färmst vem som ska ta den ena av två ytterflanker, Löw har matchat lite olika folk och de två som jag trodde mest på har inte ens spelat på de postionerna under dessa träningsmatcher (Borowski, Hitzelsperger). Forwardspositionerna i Tyskland är inte heller helt givna, jag tycker Podolski borde petas till förmån för Gomez. I Spanien så är det framförallt intressant om vem som petas av trion Fabregas, Villa och Torres, jag tror inte Aragones spelar med alla tre av dessa, inte från start iaf. Det finsn även en osäkerhet kring en av mittbackpositionerna samt, Spaniens största akilleshäl de senaste åren angående vem som ska vara defensiv balansspelare på mittfältet, i träningsmatchen startade Marchena som mittback och Xabi Alonso som balansspelare, möjligt att det blir samma i EM.  


Kommentarer
Postat av: Adam

Intressant
EM-förberedelser=)

2008-06-02 @ 16:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback