Match

Idag var det återigen dags för mig att spela fotboll, i Långemålas B-lag. Jag har av någin anldening börjat kallas för Mellberg av några spelare, troligtvis är det pga min eleganta och kompromisslösa  spelstil, elelr så kan det bero på skägget, därom tvistar de lärda.

Dagen började dock med arbete, elelr började och började, jag cyklade ut mina 5km till Böt kvarn klockan 12. Därute trimmade jag gräs, klippte buskar och bar bräder. Efter det var det dags att cykla hem de 5km äta lite och sedan fotboll!

Dagen till ära fick jag spela mittback. Jag skötte uppgiften med bravur, vi vann med 5-2. Målen vi släppte in berodde på inkompetenta lagkamrater :). Vi borde ha vunnit med mer, men vi var i många lägen oförmågna att sätta bllen trots att det var de mest givna lägena. Lite jobbigt var att jag fick kramp i båda vaderna i slutminutrarna av matchen. Det kan nog till viss del bero på att jag inte spelat en 90 minuters match på 10 månader elle något. Sedan kan kanske cykelturerna ha påverkat.

Imorgon är det dags för träning igen, dock inget jobb. Träning är kul, min kropp börjar bli i lite slag igen.
 

Kommentarer
Postat av: adam

JAg som trodde du skulle jobba 7-16.00. och arbeta med inom yrket, men detta låter mer som kommunjobb.

Dessutom verkar du ha rur behöver ej jobba 5 dar i veckan heller.

Jobbar du vad du känner?.

2008-06-25 @ 12:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback