Touren

Touren börjar närma sig slutet och idag väntar en spännande bergsetapp. Denna tour är väldigt jämn, efter 15 av 21 etapper så skiljer det 49 sekunder mellan 1 och 6:an. Eftersom det "bara" är två bergsetapper kvar och ingen dominerat  i bergen hitills så tror jag att touren kommer avgöras på tempoetappen så är den 20:e etappen. Där tror jag att Menchov kommer avgöra. Tror han kommer köra lite bättre än Evans i de kvarvarande linje-etapperna och sen avgöra på tempot. Evans, Menchov, Vandervelde är de tre som är bäst på tempo av de sex som ligger i toppen, Vandervelde tror jag dock inte är tillräckligt stark för att vinna. Personligen hoppas jag lite extra på berggeten Kohl som ligger 2:a i sammandraget, 7 sek efter ledande Schleck. Sedan hoppas jag att ingen i toppstriden är dopad, tyvärr är det nog att hoppas på för mycket. 

* tempoetapperna sker i intervallstart  
*linjeetapper innebär att samtliga startar samtidigt





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback