Det här med radio

Radio är en sak som man lyssnar på ibland, eller ganska sällan, mest i bilen faktiskt. De som har industrijobb eller något likande kanske har en radio där de lyssnar på musik. De allra flesta i min bekantskapskrets säger säg hata dagens radio, eller i alla fall musiken som spelas.

Den senaste tiden när jag har varit hemma nu har radion varit på, eftersom jag inte jobbat denna vecka och den är nära datorn så har det blivit extra mycket lyssning. Faktum är att det faktiskt flera gånger har kommit trudeluter som jag funnit roliga och bra att höra. Kanske inte så ofta, men någon gång sådär typ en gång i timmen. Några exempel är En kväll i Juni med allas vår Berghagen (som plöstligt blev totalt inaktuell), Crying med Aerosmith, Magnus Uggla med ska vi gå hem till dig (eller vad den nu heter) och så många andra låtar som jag inte ens kommer ihåg. Det är något av det fina, kanske inte att man inte komemr ihåg, utan musiköverraskningen, när det kommer en bra låt så blir man sådär extra glad, lite gladare än när man väljer den själv. Varför vet jag inte, kanske för att någon annan gillar samma låt som jag eller något.

Det är för övrigt P4 som går på radion, det känns bättre än rix FM eller likande, Martin Stenmark, EMD och Måns kan jag ha en liten paus ifrån (näst intill livslång om jag ska vara ärlig). EMD går dock på P4 ibland, och i all sin töntighet så finner jag de lite charmiga. Det är något häftigt med en grupp som totalt slickar röv för sina fans.  

Kommentarer
Postat av: Adam

Vad fuskigt har du sluppit jobba denna vecka?

Radion är härlig att höra på. Av egen erfarenhet av då jag jobbade på mekaniska så hade jag med radiolurar på mig. En låt jag kommer ihåg är då thore Skogman i en låt drar hela multiplikationstabellen. Skitkul låt. Men jobig i längden.

2008-07-03 @ 22:10:39
Postat av: Simon

Fuskigt vet jag inte, jag vill gärna ha pengar.

2008-07-03 @ 22:57:45
Postat av: lali

hos mig går p1 och p3 oftast. speciellt nu när jag inte kan lyssna på musik via datorn. (högtalare och musik fattas)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback