Datorstrul

Igår kväll efter en dag där jag satt i skolan fårn 10 till 19, men en längre middag och sedan en kortare löptur i Norrköping så satte jag mig framför min PC. Problemet var att min PC inte ville starta, eller den ville men den ville inte starta igång Windows, en liten sak som jag har fått för mig kan behövas när man ska använda sin PC. Efter lite kontakt emd datorkunnigt folk (främst Lali, tack för hjälpen Lali) så bestämde jag mig för att jag skulle kontakta dell angående saken imorgon. Jag letade också efter garantipapper och likande, vilket gick hyfsat men inte så bra.

Morgondagens samtal. Jag ringde dell och berättade om problemet och likande. Vi kom fram till, eller han som hjälpte mig kom fram till att datorn behövde omformateras.  Det kunde tydligen bli vissa problem med antingen grafikkortets eller minneskortets drivrutiner (eller nåt sånt) och att det nog var det som var problemet. Så nu sitter jag här på min omformaterade dator och har lite blandade känslor. Det är tråkigt att vissa saker har försvunnit, som musik och lite annat, jag tror t.ex. att min Triadtolkning för alltid kommer att vara borta, jag har heller inte lvar min animerade film från gymnaiset, den finns det dock andra personer som innehar så den borde jag kunna få tag på. Aja jag ska inte resonera ihjäl mig om detta. Dansbandstemat till Varför Jimmi Hendrix inte spelar på republik kommer i alla fall få lite problem nu. Jag är ändå positiv att datorn funkar nu igen. När jag har formaterat om den så är den ju lite som en ny dator igen, den behövde en formatering, det hade varit lite strul med den senaste tiden. Jag skulle dock ha önskat att jag gjort den och sparat viktiga och roliga filer, men nu är det som det är.

Glad påsk!

Jag tänkte nu förövrigt lägga upp en bild på mig i bloggen nu äntligen, visserligen via min dåliga webcam men det får duga. Jag fick lite snälla kommentarer angående min växande ansiktman så jag tycker den är redo för internetsvärldens ljus.

Kommentarer
Postat av: Adam

Fin bild=)

2008-01-09 @ 00:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback