Jul

Nu är vi inne i december, julstämningen är påtaglig.

Julen är något speciellt, det är något jag tror vi ska ta vara på.
Jag vet ingen högtid som det finns sådana "krav" på att man ska spendera en massa pengar. Jag får lite problem med traditioner som tvingar en till hur man ska göra, spceillt om det är ekonomiska krav. Därför tycker jag det kan finnas en poäng med att brya traditioner. Kanske inte just julen, nu har jag inget annat exemepel heller på vilken tradition man skulle bryta. Eller, semmeldagen eller vad den heter, den bryter jag alltid emot, semlor är inte särskilt gott i min gom.

Under julen ska jag nog bara lyssna på åtta jullåtar. Vilka vet jag inte.

Kommentarer
Postat av: Adam K

Bara du får paketer så är det ok?

2008-12-08 @ 11:27:53
Postat av: Simon

Paket?, Det spelar inte så stor roll. Jag skulle klara mig utan, men visst, det är lite kul.

2008-12-08 @ 12:44:11
Postat av: Dennis

Jullåtar du ska lyssna på:



Lars Vegas Trio - Kalle & hans vänner

Werner & Werner - Vår julskinka har rymt

Busungarna - Tomten jag vill ha en riktig jul

Rally - Jag drömmer om en vit vecka



Resterande 4 får du välja själv, det var väl snällt!;)

Postat av: Adam K

Sorry, läste fel. Fattade som "ekonomiska krav" handlade om att köpa paketer till familjen.

2008-12-09 @ 11:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback