Dagen glider mot kväller

Mycket har hänt men samtidigt ingenting. En ganska stor dag i idrottvärlden iaf, den bevittnade jag hyfsat stora delar av. Min egen omvärd blev utestängd, men det kan den få vara vissa dagar. Schweiz snuvar Sverige på medaljer, när en nation har världsstjärnor som Fabian Cancellara och Roger Federer så blir det lätt så, Roger Federes dubbelkollega var väl inte så kass han heller, Wawrinka
 
Spelens kungar börjar så smått kristallisera ut sig. Michael Phelps och Usain Bolt känns som två givna kandidater, och Phelps är väl dne som står högst på tronen. Om Bolt sätter världsrekord på 200 meter och vinner 4*100 meters stafetten så har dock Bolt chansen att knycka denna högst inofficella titeln som inte  betyder någonting.
 
Om jag får leka lite, vilket jag får, så tänkte jag ta ut någon form av drömsexa på idrottare med övermänskliga krafter som de visat upp under detta OS. Dessa fem skulle försvara oss som superhjältr ifall onda krafer ville ta över världen. Självskrivna är Phelps och Bolt. Utöver dessa så får brottaren i högsta viktklassen, Cubanen Mijail Lopez vara med, en stark brottare känns stabilt om världen ska för. Tennisspelaren Rafael Nadal får ocksåe en plats, han har iofs inte vunnitfinalen ännu, och bara en seger känns ju lite fattigt med tanke på vilken liga han ska vara med i, men han kommer med lite för hela hans säsong. Gymnasten som vann mångkampen Nastia Liukin får den femte platsen. Den 6:e och sista platsen får en som inte ens gått in i tävlingarna, nämligen Yelena Isinbayeva, hon kommer förmodligen att vinna, och även ifall hon inte gör det så är hon i vilket fall en supermänniska. Varför just 6 idrottare kanske man undrar, det kändes rätt bara. 

De sex som ska försvara oss mot onda ailens är alltså:
Micahel Phelps
Usain Bolt
Mijail Lopez
Rafael Nadal
Nastia Liukin
Yelena Isinbayeva

Nu har jag suttit och lekt lite, vilket spännade liv jag har :)
 

Kommentarer
Postat av: johan gyllensten

och så jag då... som sprungit 60 meter på 7,95 en gång i tiden... klockat med ett oslagbart tidtagarur. tror jag var 13 år gammal när det inträffade.

Postat av: Adam

härlig småländska



"Kväller"=), ett klassiskt östra smålandsdialekt.



Vilket ärbra naturligtvis, ännu roligare är att läsa de norrländska=)

2008-08-17 @ 12:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback