Grazie Roma

Seger mot Siena idag. Aquilani imponerade och ser riktigt vass ut för tillfället. Snart kan det finnas tre romfödda världsstjärnor spelande i AS Roma. 

Förvarsepelt var annars lite väl nochalant idag, till viss del så berodde det på värmen, men jag hatar när det bara blir sex spelare i laget som försvarar sig, så ska det inte se ut. Sedan längtar jag efter en general i försvaret, Mexes en riktigt riktigt bar försvarare men han könns inte riktigt som en general, hoppas Juan kan fylla den platsen. 

 Offensiven ser bra ut, den är jag inte orolig för. ett tidigare 2-0 mål hade inte varit fel iofs, men men. Det var också bara två från förra årets fem ordinariie mittfälltare som startade denna match, det märktes inte. Ska sägas att alladessa mittfälltare fortfarande är kvar i laget.

Totti gör en lite sämre match en vanligt men han gör trots allt ett mål. 

Siena visar upp det jag gillar så mycket med serie A. Trots att de är ett bottenlag som möter ett topplag på bortaplan så vårdar de bollen och spelar ur sig ur svåra situationer hela tiden, inte mycket dängbollar här inte, underbart. 

Viktig match nästa mot Reggina. Det är viktigt att komma in med full pott när man drabbar samman med de stora elefanterna.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback