Frustation

Jag tänkte bara lägga till lite extra kanaler för att kunna följa lite saker på tv bättre. Jag har läst lite info på Studenbos totalt jävla värdelösa hemsida. Efter ett tags letande så hittar jag det jag söker efter. Tillslut hittar jag informationen om kabel-tv på denna hemsida. Enlit studentbo så ska canal digital sköta allt det här med extrakanaler. Där står det om lite kanaler man kan utöka.  Till saken hör väl till att jag inte råkar se något om vad som stpr innan digital-tv, har alltid trott att det är det jag och andra studenter har. i alla fall så står det att man kan köpa till viasat sport 1,2,3 för 59kr. Ett familjepaket med bl.a. tv4sport, tv400, ett par discoverykanaler och ett antal till.  Jag är för frusterad för att skicka en snygg länk så det få bli hela urlen: http://www.studentbo.se/CM/Templates/Article/general.aspx?cmguid=8ed64d74-3cde-4d6a-aaf6-e4e39f1b8018

Det blir alltså en stor förvåning för mig sedan när jag får svaret på mitt mejl att jag inte kan skaffa mig någon av kanalerna jag vill ha. Då uppstår en stor frusteration. Fast jag tror att tjommen på canaldigital på något sätt måste ha sett fel eller på något sätt gjort fel. Men nu har jag kommit till insikten att det kanske inte är så utan att det är något annat jävla konstigt. Vid länken jag skickade där det står analogt och digital tilläggs utbud så ser jag en sak under digitalt tilläggsutbud: Du får låna en boxer mot en startavgift på 695 kr samt en programkortsavgift på 165 kr kvartal. Jippi! Så man behöver tydligen en bögsuperbox för att kunna se digital kabel-tv i en studentbolägenhet. Men denna box har inte tjommarna på canaldigigial informerat mig om. Man kan ju undra varför, jag har ingen aning. 

En annan sak som är en aning intressant är att det står på canaldigigitals hemsida att man inte kan ge kabel-tv på min och en annat studentboende. Mycket intressant. 

Jag blir så besviken och frusterad över detta. Varför ska det vara så knepigt? Jag vill få klarhet i detta. Det enda jag vill göra är att se på lite tv-kanaler. Ska det vara för mycket begärt? Tydligen. De tfår väl bli ett år til lmed streams då om jag inte lyckas skaffa den där fulboxen på något sett och om canaldigital kan komma att erbjuda mig kanalerna jag vill ha.

Jag ska väl försöka ringa Canaldigital i ett sista försök att reda ut det här. Fan fan fan

msahfkj sdj,hlitjhgföokh,we f, rsghklgnjthdg,nhklhsgkjhkdgndb,dghn, v cvk.nmlfnj lghjlghnfgn,n,bvmljbpjlfgnm  fglgxjljlj, flcblbjhljbfglhdfklbdvzklxcvnzlbnjhdfldfhznkld fhnlxcvl m xcv,xcv n,knflkkl bv  ,cbncblncvm. nmldfznlnbvlnblnvb,nmb......bajs

Kommentarer
Postat av: adam

vad konstigt?
har du inga från familjepaketet tex disovery och cnn?

2007-09-05 @ 19:10:34
Postat av: Tobias

Adam, Vi har det nu, men det sägs (stod i något nyhetsbrev från studentbo) att kanaler ska plockas bort.
Förstår din frustration, det är alltid irriterande med missvisande information. Men en liten box har du allt råd med? Din smålänning.

Postat av: Simon

Jo, råd med boxen har jag väl. Men jag vet i kattsen om jag får rätt kanaler till dej i sånt fall.

2007-09-06 @ 00:11:30
Postat av: adam

Tobias-vänlig ton, dvs jag har .
Jag vet=), att de ska tas bort.
Jag bara undrade=9, fast du visste inte att jag vet att de ska ta bort kanalerna, men nu vet du det=)
Är lite på Tobias spår då det gäller boxen ,simon=)

2007-09-06 @ 01:12:04
Postat av: Tobias

Nu vet jag :)

2007-09-06 @ 09:50:37
URL: http://tobikei.blogspot.com
Postat av: Simon

Jo men som jag sa så vet jag ju inte hurvida det blir rätt kanaler eller ej om jag skulle skaffa en sådan. De på canaldigital har ju inte sdagt något om den.

2007-09-06 @ 10:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback