Drömelva

Dessa elva skulle jag vilja ha i samma elva. Det är spelare som är lite personliga favoriter eller bara väldigt bra spelare samt spelare som passar i systemet.

--------------------G. Buffon
J. Zanetti - A. Nesta - P. Mexes - M.Tonetto
-----------S. Gerrard - D. De Rossi
---R. Taddei ----- Kaka ----- Ronaldinho
---------------------F. Totti
Spalletti

Buffon är världens bästa målvakt. Zanetti är den bästa högerbacken helt enkelt. Vänsterbackar finsn det ingen riktigt bra så jag väljer en stabil spelare som jag gillar. Mittbackarna är fotbollsvärldens elegantaste på den positionen och tåv utav de bästa. Både Gerrard och De Rossi har ansvar för uppspelen. De Rossi tar mer defensivt ansvar och Gerrard fyller på mer framåt. Taddei är viktig för balansen, viktigt att ha en offensiv mittfälltare som löper mycket och även tar ett defensivt ansvar. Kaka är självskriven, hans djupledspel och utmaningar blir viktiga. Ronaldinho har rollen som spelaren som ska utmana och slå fina passningar.  Världens bästa fotbollsspelare får exakt samma roll som han har i Roma.  Spalletti får vara tränare och kommer säkerligen använda sig av ett likande system som det han kör med i Roma.



Detta lag skulle nog inget annat lag i hela världen slå.  

Kommentarer
Postat av: lali

du borde starta en fotbollsblogg som jag kan undvika.

Postat av: adam

jo, världslaget, spalletti är inget för mig=9

2007-09-12 @ 00:24:09
Postat av: Simon

Drömelva och världslag är inte samma sak. Mitt världslag hade sett annorluna ut. Detta är mer personligt utformat.

2007-09-12 @ 14:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback