Slits mellan fotboll och utgång

Det är ett tufft val, jag är sugen på att gå ut. Samtidigt är fotboll en mycket spännande sport, en sport som jag kan tillbringa en hel lördag tillsamans med. Dock är landskamperna som visas inte de allra mest intressanta, men det kan gå ändå.

Fest kan ju ha sin begräsning i umgänget ibland, fotbollen vet man var man har, denna underbara sport, en kombo mellan fest och fotboll kanske inte skulle vara fel. Dryckeslekar mot Litchenstein låter lockande.

Aja nog om detta. Idag ska jag hur som helst försöka se Sveriges landskamp, jag ska bli det där nationalistiska drägget helt utan någon finkultur i mig. För när det vankas landskamp är vi alla Glenn Hysen. Förutom dom där som inte alls gillar landslagsfotboll och inte hejar på Sverige (ibland kan det väl vara lite si och så med mitt Sverigehejande), de där unika som går emot massan, de ska gärna heja på Catania, Empoli eller något likande lag. Fotbollens finkultur finns i Italien, den som jag tillhör till och från (oftast faktiskt). Den kulturen som försöker njuta av något annat en fart, kraft, vilja och full fart framåt. I Helgen tänker jag gå till andra sidan, som jag brukar kunna göra ibland. Den sidan som hejar på landslaget och kollar i den där öligan som allt oftare räknas som välrdens bästa (starkaste varumärket iaf). Ikväll ska jag försöka heja och tjoa på det svenskalandslaget.

Ty för när det är landskamp är vi alla Glenn Hysen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback