Lugn

Kan vara skönt ibland, och det blir en sådan helg nu. Nu ska jag bara luta mig tillbaka och kolla på en massa fotboll, precis som det ska vara. Jag ska inte själv idrotta (ibland är det skönt att slippa) och jag ska inte heller dricka alkohol (känns skönt att slippa det också i helgen).

Jag måste dock snart börja hålla igång min kropp igen, eventuellt tar jag en cykeltur till helgen. Eller så skiter jag helt enkelt i det och kollar på tv istället.

Peter Swartling kommenterar en idolartist framträdande av Foreigners "I wanna now what love is" så här: - Du ser inte ut som du vet vad kärlek är, jag ser ingen värme i dina ögon i dag, sa Peter Swartling.
Jag kanske har missuppfattat texten i låten, men är det inte den känslan man ska förmedla?
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/idol2007/article946560.ab

Jag måste uppröras av denna pajaselva som fifpro tar ut. Jag fattar inte vad de går efter. Tydligen kommer spelare som spelar i de lag som rankas som världens bästa med i elvan trots att de knappt vann en titel på hela säsongen. Jag syftar på Chelsea och Barcelona som har hela fem spelare med i elvan. Messi var dessutom skadad stora delar av säsongen, men sånt spelar tydligen inte roll. Inter som vann  serie a har inte med någon spelare exemeplvis. Den saken som ni förstår som jag är mest irriterad på är att guldskosvinnaren inte är med, mkt underligt. Särskilt med tanke på att han vann mer och större eller lika stora saker under säsongen som sex andra spelare. 

Man borde sluta bli bitter på sånt här(man vet ju att de är värdelösa och dumma i huvudet), men jag kan inte släppa det. Hur Ronaldinho, Messi och Drogba kunde komma före Totti i en ranking om förra säsongen är för mig totalt totalt ofattbart. Man kan ju fråga sig varför inte Maradona var med om man ska gå på någon sorts högstanivå istället för prestationer.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback