Härliga söndag

Det laget som jag kanske har hejat på under längst tid vann idag sm-guld, deras första på elva år. Mitt supporterskap för IFK Göteborg har av olika anldeningar minskat en del genom åren. Jag är dock ändå väldigt glad för IFK Göteborgs skull, de förtjänade det här. Givetvis firade jag med att äta lite guldpytt idag på samma sätt som IFK alltid gör när de firar sm-guld.

image34

Serie A helgen har också varit underbart härlig. Roma vann borta över serie A:s formsvagaste lag. Det kanske låter lite mer imponerande om man säger att de vann mot Europas bästa klubblag i fotboll vid namn Milan. Och detta räckte inte för helgen. Napoli vann över Juventus, Lazio fick spö av Udinese och Inter spelade oavgjort mot Palermo. Underbara resultat.

Vad fort det kan gå i fotboll, nu känns Roma hux flux som en titelkanditat igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback