Blää

Sett på förbannade fotboll hela dagen och till vilken nytta kan man ju undra. Varför ska det jämt bli på detta jävla vis. Det är ju catenaccions hemland för bövelen. Visst hela grejen med att hålla på Roma är väl att det är underhållande passionerat och att det allt som oftast går åt helvete, eller i alla fall mindre bra. Det sura är att man i princip vet hur säsongen kommer sluta redan nu, förbättrningar från förra säsongen verkar inte existera. Placeringen i ligan lär bli mellan 2-4 och i CL lär det bli åttondel eller kvartsfinal. Fast Roma vore inte Roma om de inte skulle överraska, just nu känns en negativ närmast till hands. 

Just nu känns fotbollen lite halvt blä överhuvudtaget. Inte ens ett merseyside-derby fick min puls att pulsera särdeles mkt. Denna lite minskan på aptit på fotboll kommer inte att hindra mig från att titta imorgon, förmoligen kommer Juve avgöra sin match tidigt eller nåt sånt skit, alternativt avgöra i slutet. Mitt aptittapp kanske har att göra med att det inte går som jag vill. Jag kanske skulle ägna mig åt någon annan hobby.... givetvis blir det ingen ny hobby, på tisdag kommer jag slitas mellan hopp och förtvivlan som vanligt  och det kommer sluta med en apatisk Simon som ser hur CL-slutspel glider ur Romas händer (suck).

Fan jag tror jag håller på att drabbas av en mindre depression här och jag är inte ens sugen på alkohol. Jag ska fan bli nykterist. 

Då kan man fråga sig om det finns något roligt att se fram emot, sova är nog det roligaste alternativet, tätt följd av att städa badrummet alternativt stapla batterier.   

 
 

Kommentarer
Postat av: adam

Inegenting är omöjligt, se hv71 (1995), skog ut regerande mäsatrana och serieledarna samma år på de viktigaste matcherna.
Se på Frölunda som hade en dålig säsong förra året men höll sig kvar pga att de hittade formtoppen precis lagom till avgöarnde lägena.
Se på Dackarna ,e vann yrorts kbnackig start.
Se på KFF, efter förlusten av Ari da silva så hade en svacka, men kom ur den rätt snabbt.
Roma kan göra en sådan nmed.

2007-10-21 @ 12:49:46
Postat av: Tobias

Sluta bry sig om fotboll och bli nykterist samma dag? Det är inte bra det. Som tur är vet vi båda bättre :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback