Åbäket har kommit

Min TV alltså. Den var större än vad jag trodde. Detta vållade vissa problem (svårt att veta hur stort 28tum egentligen är, särskilt när man är dum i huvudet). Som några av är kanske vet så är jag inte den bästa på att tänka igenom saker. Pallen som jag har haft min tidigare tv på visade sig vara för liten. Så drygt klockan 6 så bestämde jag mig för att gå till stan och köpa tv-bänk. Jag hade bara tagit med mig ett mått Det gick som ni kanske förstod åt skogen. Jag hittade inte ens en butik som säljer tv-bänkar. Aja jag åt i alla falla lite mat ute, allitd något. 

Ett annat problem när jag fick tv:n var att det kändes omöjlig att bära. Jag hade precis kallat på förstärkning när jag hittade två handtag, jag han precis kallla tillbaka förstärkningen. Detta var innan jag gick på stan.

När jag gick hem fårn stan med en lite för mätt mage och utan tv-bänk så gick jag och tänkte på hurvida jag skulle ställa min tv på pallen eller golvet tillfälligt. Den kunde ju faktiskt stå stabilt på pallen, men puffarna under TV:n ställde sig utanför pallen. För en intelligen person hade detta inte varit ett problem, men för en galen idiot så blir detta genast ett problem, den galna idioten är säker på att TV:n går sönder om den inte står på puffarna. Först löste jag det med att ställa den på golvet. Sedan läste jag i bruksanvisningen att det helst ska vara luft under, då fick jag ställa upp den på pallen igen, det funkar.

Lite styrkeluft fick jag också. Jag bar inte bara upp TV:n med hjälp utav postmannen, jag ställde också upp och ner tv:n från pallen hela tiden, beach 2008 här kommer jag!

TV:n är så stor så att jag nästan får ont i huvudet av den nu när jag sitter vid datorn, men jag lär väl vänja mig, eller i värsta fall ha tv:n avstängd ibland. Just nu är det Bonde söker fru på TV, jag är trött svettig och har lite lätt ont i huvudet. En sak till, just nu är jag faktiskt lite lycklig.  




 

Kommentarer
Postat av: Tobias

Tycker jag borde få lite mer cred än sådär för jag faktiskt tänkte gå hela vägen till dig?

Postat av: Simon

Jo, det borde du. Men livet är inte alltid rättvist

2007-10-10 @ 21:12:55
Postat av: lali

handtag är bra, men de sitter lite knepigt, liksom på höjden istället för längs med, hur är det egentligen tänkt att sådana pjäser ska bäras? min teve står också med "puffarna" utanför sin yta. jag har en tevebänk extra, men den ska jag använda i framtiden, och därpå får teven plats att stå på sina puffar.

2007-10-10 @ 23:50:21
URL: http://blogg.lali.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback