Tung i huvudet

Kan man bli om man gottar sig lite i att läsa Weber och Bourdieus teorier och sen försöker tolka in de på ett sätt så att man kan applicera det i ens hemtenta. Det jobbiga är att jag inte ens använder mig utav deras egna texter utan jag tar utifårn folk som tolkat dessa teoretiker. Undra hur mycket mer tungt det skulle vara att läsa deras ursprungliga texter. Det jobbigaste är väl egenligen inte att förstå (hoppas jag inte, för isf förstår jag fel) utan det är att få in deras ord i min egen förbannade text. Jag har lagt upp det så att jag ska ha två trumfkort att slå ut i mitt skrivande. Två saker som gör att man får ny kraft i sitt skrivande, dessa ska jag använda när det går trögt. Den ena är att sätta rubrik, det förlänger skriften en del. Och framförall, det stora trumkortet, nämligen att ändar till 1,5 radavstånd. 

Jag skulle vilja skriva om något annat, men just nu är jag lite för förvirrad och insnöad i min hjärna. Jag börjar förstå varför lärarna (jag tänker fortsätta att kalla de för lärare trots att det är en felaktig benämning (tror jag (jag gillar parentes i parentes))) är som de är.   

Kommentarer
Postat av: Adam

Bingo, Välkommen till akademikernas värld,Detta är bara början, tänk dig hur mycket isnöad du blir efter tre år!!
Enligt en undersökning så ju längre man studerar på universitet detso snabbare får man alziemers. (ursäkta satvningen)

2007-11-22 @ 21:51:42
Postat av: Daniel

Som tur är har adam fel... Man får enligt studien inte Alzheimer sjukdom snabbare beroende på hur länge man studerat. Sjukdomens utbrott skjuts upp en tid beroende på hur länge man studerat. Däremor OM/NÄR man drabbats och sjukdomen brutit ut så förlorar man minnet i en takt som räknats ut på antalet år man studerat. tack för mig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback