Kollektivtrafik

Ibland blir jag lite vred. Ett företag som ganska ofta få känna av det ä SJ, eller jag säger ju aldrig något till dom, uatn jag gnäller endast lite för mig själv eller till en person i min omgivning, men jag vet att de kan känna av ångan av min ilska. SJ lever nog på sådan ånga de sadistiska svinen. Eller nej fel av mig, de lever inte på irritationsånga, utan de lever på sina skyhöga biljettpriser. Nu är det inte bara Sj jag ska gnälla på, mycket utav Sveriges övriga kollektivtrafik suger också dalmatinerpung. T.ex. så har varje jävla bolag någon form av satans tullavgift så fort man byter län i detta förbannade land. 
 
Jag kommer om cirka två veckor åka ner till Kristianstad. Biljetter dit ner från Norrköping är ta mig fan inte billiga, 400 satans jävla kronor kostar en biljett för en ungdom. Och då talar jag om klass2 just nu, enkel klass 2 kostar ännu mer, dubbelt så mycket typ. Jag ska ägna mig åt SJ:s eget lotteri som kallas för sista minuten och se om jag har tur. Den där jävla skitrekalmen SJ hade om att det kostar 95 kr att åka tåg mellan typ Linköing och Malmö, var har dessa pris tagit vägen? Jävla pajasar! Jag tycker att alla människor bör skaffa sig en bil som släpper ut så mycket avgaser så mljligt bara för att jävlas med de som sköter kollektivtrafiken, det kan inte vara så mycket dyrare än att åka kollektivt i alla fall, och med tanke på hur sällan det går kollektivtrafik mellan vissa sträckor så lär man tjäna tid också.

Jag vann förövrigt på lotteri igår. Lotteriet heter sista minuten. Jag vann mellan 50-100 kronor beroende på vilket pris som SJ behagar sätta på sin resa, det skiljer sig från gång till gång.

Förövrigt så var min tågresa hem till Långemåla idag ganska behaglig (eller jag fick skjuts sista biten hem beroende på att kollektivtrafik knappt existerar i området). Det var ganska skönt att sitta och slappa och lyssna på lite musik, det kanske finns hopp om att jag ska gilla musik trots allt. 


Kommentarer
Postat av: Adam

En sak kan jag fortfarande ej förstå.

Du klagar på SJ, det skulle jag med göra, OM jag inte hade körkort.

MEN du hade chansen som vi övriga 30 elever på sp03 att ta körkort? Att få undervisning plus halkkörning.

Varför tog du ej chansen då du hade den i handen?

Så egentligen så kan det även vara egna handlingar också som ställer till det?

Ha en bra dag. Ville bara att du ska tänka i en annan vinkel än bara fokusering på SJ.

2007-03-17 @ 22:56:15
Postat av: Adam

Vad ska du göra i Kristianstad?

2007-03-17 @ 22:59:05
Postat av: Simon

Jag utnyttjade allt jag fick utav HUC. Både bil och ytterligare körlektioner kostar pengar, pengar som jag inte har råd med. Fotbollsläger

Postat av: Simon

Staten vill ju också att mer ska åka kollektivt. Sättet det gör så att det ska bli mer attraktvt är att höja priserna på bensin och hålla kvar samma pris för kollektivtrafiken... Förbannade idioter är vad de är.

2007-03-17 @ 23:38:34
URL: http://folktomt.blogg.se
Postat av: Adam

Ok, fast du ytnyttjade ej allt, du missade en gratis uppkörning??

Ok, men kan du ej be de i Norrköping att du åker från långemåla/högsby till kalmar sen kristianstad, blir väl både billigare och kortare resa?

Jag förstår din frustrastion.
Själv ska jag till Sthlm, kostnad 300-200 för mig.
Ha en bra dag.

2007-03-18 @ 10:18:05
Postat av: Simon

I så fall missade jag det, men jag hade inte fått använda den efter 10 lek. Nej, den resan kan jag inte genomföra eftersom att jag måste vara i nkpg tills precis innan jag åker, har studier att sköta.

2007-03-18 @ 12:51:04
URL: http://folktomt.blogg.se
Postat av: Adam

Ok, Varför?

Det förstod jag att du har studier att sköta=)
MEn det var bara ett förslag.
ha en bra dag.

2007-03-18 @ 19:59:52
Postat av: Simon

Körskolan tillåter väl bara köra upp om de anser en vara redo? Aja vi släpper detta nu tycker jag.

Ha en bra dag du också, men det gissar jag att du har med tanke på hockeyn ;)

2007-03-18 @ 22:59:24
URL: http://folktomt.blogg.se
Postat av: Daniel

Fråga: Har inte ni msn? För övrigt håller jag fullständigt med om att Sj har en sinnessjuk prissättning!
Puss puss /Daniel

2007-03-18 @ 23:08:54
URL: http://censurerat.blogg.se
Postat av: Adam

Självklart=)

Hockey? Det var du som nämnde det?
Nej inget hockey, endast kollektivsnack=)

2007-03-21 @ 22:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback