Kultlista

Här kommer en kultlista på fotbollspelare som jag respekterar väldigt mycket. De måste ha spelat under den tiden jag har följt fotbololen för att kujnna komma med. Spelare som Garrincha och Conti.
 
1.Francesco Totti
Kungen av Rom är Gud. Finns ingen större i mitt fotbolslhjärta.

2. Damiano Tommasi
Oändlig respekt för denna människa och ahsn inställning. Större kämpe får man leta efter och förmodligen finner man inte det även om man letar.

3. Vincenzo Montella
Det lilla flygplanet börjar så smått tappa flygförmågan. Det förtar inte alla härliga prestationer han gjort för Roma

4. Robbie Fowler
Fowler är nästan gud. En underbarspelare när mitt Liverpoolhjärta var som störst. Det är något visst med vänsterfotade forwards.

5. Håkan Mild
Få spelare har blivit lika bespottad som Håkan Mild. Håkan Mild personifierar dock hjärta. En hjälte

6. Steve McManaman
Min barndomsidol, han var en stor anldening till att jag blev ytterspelare i min ungdom. Jag är tveksam till att en elegantare ytter någonsin har funnits.

7. Daniele De Rossi
Det är vanskligt att at med unga spelare för deras karriärsval kan krossa ens hjärta. De Rossi tror jag inte kommer göra det, jag hoppas han kommer bli en äkta bandiera och blir trogen Roma hela hans karriär, iså fall kommer han anvancera på denna kultlista.

8. Marco Delvecchio
Ingen kultlista utan Laziodödaren Supermarco Delvecchio. 

9. Niclas Alexandersson
En härlig spelare för IFK som snart är uppe i 100 landskamper. Om alla var som Alex skulle världen vara en bättre plats.

10. Leandro Damian Cufre
Är med av två anledningar, hans hjärta och inställning samt hans hockeytackling på Zebina.


När man nu har tänkt på positiva minne så är det nu dgas för att göra en okultlista, en lista spå spelare som jag ogillar eller tom avskyr.

1. Emerson
Jag skrev nyligen att Poulsen hade gått om Emerson, men sedan såg jag Emersons fula tryne och kom ihåg vilken hycklare han är. Usch.

2. Christain Poulsen
Avskyvärda Dansk.

3. Paolo Di Canio
Laziale och fascist

4. Jonathan Zebina
Korkad idiot

5. Bröderna Filippini
Skiter i att skriva förnamn eftersom att man inte kan skilja på idioterna. De har spelat i Lazio och står för allt som folk hatar med italienskfotboll.


Egen kategori
Antonio Cassano
Ja vad ska man säga om denna pojke. Jag har aldrig blivit mer underhållen av en enskild spelare på när jag kollat på fotboll än just Antonio. Samtidigt är han så oerhört dum i huvudet. Han har gjort flera idiotiska val i sin karriär och visar ingen respekt för andra människor. Om det inte var lite charmigt med att han var dum i huvudet och att man inte hade härliga Cassano-minnen så skulle han nog hamnat på ogillalistan En spelare som totalt har slösat bort sin makalösa talang. Känslan till Cassano beskrivs bäst med hatkärlek.   

 

Kommentarer
Postat av: adamK

Var är super mario? syftar till Romario?
Ha en bra dag.

2007-06-04 @ 16:44:53
Postat av: Simon

Supermarco är SuperMarco Delvecchio

Postat av: AdamK

Ja, en nu sida på bloggen.
Menade mer,
Varför har du inte Supermario med på din lista?
ha en bra dag.

2007-06-04 @ 17:18:15
URL: http://wonders.blogg.se/
Postat av: simon

Ok, för att han inte ligger mig tilräckligt varmt om hjärtat.

2007-06-04 @ 17:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback