Blasfemi

Blasfemi är ett ord som jag ibland finner intressant att säga eller skriva. Särskilt effektiv tycker jag det är att använda när man inte kommer på någon vettig kommentar till något. Jag ska i ärlighetens namn säga att jag faktiskt inte vet vad blasfemi betyder (jag kommer från de småländska skogarna så förvänta dig inte att jag ska vara bildad). Jag har i vilket fall som helst använt uppslagsverket wikipedia till att ta reda på vad ordet betyder. Efter att ha slagit upp blasfemi så har jag sett att det betyder hädelse. När jag nu har tagit reda på vad order betyder så har jag bestämt mig för att det fortfarande är intressant att använda och jag kommer därför även i fortsättningen använda mig av ordet blasfemi, inte nödvändigtvis i rätt sammanhang men i alla fall i sammanhang.
 
Lite kuriosa är att det formodligen var tidningen Herman Hedning så introducerade ordet för mig. Herman Hedning är en bra tidning.

blasfemi!


Kommentarer
Postat av: Roger

Jag prenumerat på Herman i många år :D Har alla nummer som kommit ut sedan 1998 :D

2007-06-29 @ 16:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback