Varför?

En fråga som jag ställer nu är varför man alltid har speglar i Gym? På det gymmet jag går till har de t.o.m en spelgel i duschen. Och jag jag går på gym. I och för sig enbart genom fotbollen och vi sysslar med spinning och att göra situps övningar med hjälp av en instruktör.

Svaret på frågan är ganska givet. Man vill se sina egna muskler och samtidigt kunna jämföra sina muskler med andra individer.  Dessutom så ser ju kroppen annorlunda ut beroende på vilken spegel man speglar sig i. Sedan så vill personer inte visa att man kollar i speglarna och jämför sina muskler med andra. Det är väldigt få personer som säger: Ska vi jämföra våra muskler vid den speglen? 
Istället så görs det i smyg. Personen närmar sig speglen som en annan person står nära. Han försöker sedan ställa sig i en position där hans muskler framhävs på ett bra sätt, men han måste samtidigt undvika att stå i en för tydlig position så att någon upptcker ditt syfte, får då kan det bli pinsamt. Speglingen avgör sedan om han går därifrån med ett stärkt självförtroende eller att han går tillbaka till sin apparat alternativt byter apparat och tränar en timme till. För som alla vet så ljuger ju inte en spegel, i alla fall inte om man jämför sig själv i en sådan med en annan person.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback