Mustacher och diktatorer

Precis som de flesta andra i världen så har även jag märkt att diktatorer ofta skaffar sig ansiktshår i form av en mustach.
Det är ganska faschinerande och jag tycker det är ganska tydligt att människor som väljer att bära mustach även har en fallenhet av att kontrollera och ta livet av oliktänkande. Jag har ockå räknat ut att män i skor som väljer att bära mustach har 40% större chans att bli diktatorer, massmördare eller poliser jämfört med män som väljer att inte klä sig  i mustach. Kvinnor är inte med i  uträkningen eftersom det är ovanligt att kvinnor väljer att odla hår mellan näsan och munnen.

Det finns givetivs diktatorer som har avstått från att pryda sitt ansikte med en mustach. Jag har fina exempel så som Pol Pot och Idi Amin. Det är inte utan att man blir lite sentimental när man tänker tillbaka på alla komiska och galna upptåg som t.ex. Stalin och Idi Amin ägnat sig åt. Det är med en viss sorg man kan konstatera att det numer finns ganska få diktatorer som är profilstarka i livet, forstätt förgylla mitt liv Kim Jong ll. Visst många diktatorer var och är råa, kalla egostiska mördare, men det var härliga sådana.


     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback