Serie A- återstarten

Först måste jag be om ursäkt för mitt förra inlägg, jag fick ett hjärnsläpp helt enkelt, vilket får vara acceptabelt ibland.

Imorgon är det serie A igen, det kan vara serie A idag också, jag är inte helt säker, i så fall är det klockan 15.00, för det kommer inte att gå några kvällsmatcher. Jag tror dock att alla matcher kommer att spelas imorgon klockan 15.00. Den matchen jag är mest intresserad av kommer i alla fall spelas då, och jag tror det är klart att den kommer att gå på canal+. Det kommer bli ite jobbigt att man bara kan se en direktsänd serie A match i veckan, men bättre det en ingen.

Vad jag tycker om att serie A startar?
Jag tycker givetvis att det är skönt, jg vill se på serie A fotboll. Våldet måste dock nästan försöka ordna upp, även att jag i första hand tycker att det är ett samhällsproblem snarare än ett fotbollsproblem.

Reglerna har gjort att det endast är  sex arenor som får ta emot publik. Romas hemmaarena Olimpico får ta emot publik, ja! Det kan vara en hjälp i kampen om lgaguldet, jag har fortfarande hopp och om att Roma ska ta hem scudetton. Det mest uppseendeväckande annars är att Milan och Inters hemmarena San Siro/Giuseppe Meazza inte får ta emot publik! Det kommer dock att åtgärdas coh det talas till och med om att det finns chans att de kan få ha publik redan på söndag, den som lever får se.

Den nya reglerna:
http://www.svenskafans.com/italien/gliazzurri/artikel.asp?id=153042

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback