Rowan Atkinson är ett geni

Idag har jag kollat på ganska mycket som denne man gjort. Jag har dels sett på fyra Blackadder-avsnitt och sedan såg jag en föreställning med Rowan på tv. På föreställningen så blandade han sin fysiska humor med hans smarta repilk humor. Han är förmodligen världens bästa komediskådespelare. hans fysiska humor är väldigt bra, ibland kan det dock bli för mycket av den varan, förmodligen för att man har sett så mycket Mr. Bean och den serien blir man ganska trött på efter ett tag. Jag hade önskat att han hade med lite mer replik-humor för den tycker jag är väldigt bra. Kanske också lite mer uppblandning av de båda i sketcherna kunde vara att önska, för det jag såg var ofta antingen eller, men man ska inte klaga på ett geni allt för mycket. Egentligen är han väl så känd så att det inte är smart av mig ur ett kulturstatus perspektiv, men i det här fallet så väger fördelarna tyngre en nackdelarna, så jag väljer att hylla denne briljanta komiker.

Jag rekomenderar att ni söker på denna man på youtube eller något annat ställe och kollar på olika briljanta saker som han har gjort. Jag ska nog inte göra det ikväll för jag har nästan fått en Atkinson-överdos idag.

Kommentarer
Postat av: Johan Gyllensten

Nu ska vi inte glömma Peter Sellers... ajjabajja

Postat av: Simon

Förmodligen inte, jag har dock tyvärr inte sett någon av Peters vad jag kan minnas, det får bli att youtubea.

2007-02-24 @ 00:04:32
URL: http://folktomt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback