Mitt kylskåp

Mitt kylskåp är mitt, bara mitt och inte ditt. Egentligen är det studentbos kylskåp, men jag hyr det utav dom så jag räknar det som mitt.

Det som är bra med mitt kylskap är att det står på mitt rum och då har jag aldrig särskilt långt till kylvarorna.  Det finns dock en gigantiskt problem beträffande mitt kylskåp, det är ett  problem som får miljöproblemet att framstå som en löjlig bagatell. På mitt rum så finns det en fåtölj-aktig sak som jag sitter i ganska ofta. Kylskåpet står bredvid fåtöljen,  men om jag känner för att dricka en kall dryck så måste jag resa på mig trots att kylskåpet står bredvid fåtöljen p.g.a att handtaget på kylskåpet är på den andra sidan. Tänk er själva, jag sitter i min fåtölj och kollar på något intressant tv-program, plötsligt känner jag en läskande känsla i munnen, ja i hela kroppen. Då måste jag gå ifrån min sköna position i fåtöljen och vandra genom hela rummen för att hämta ut den läskande drycken istället för att kunna sitta kvar i fåtöljen och ta ut drycken. Medans jag går felvänd åt tv:n så kan det roligaste skämtet, det bästa Rockey-citatet eller ett viktigt mål göras. Jag kan inte ens förmelda den jobbiga situation på ett bra sätt, det måste helt enkelt upplevas.

Ett annat problem är att kylskåpet låter. När jag ska sova så brukar kylskåpet ge ifrån sig ljud som låter som att du sitter i en helikopter, det är näst intill olidigt.

För det mesta älskar jag dock mitt kylskåp, men det finns ju brister även hos de man tycker bäst om.

Visst var det en vacker avslutning jag fick till?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback