Inför Champions League: Lille- Manchester United

Det är stor chans att det finns vissa fel i startelvorna. Det är möjligt att jag har missat t.ex. skador eller avstängningar.

Preliminära startelvor
Lille

T. Sylva


S. Lichtsteiner
S. Tavlaridis
R. Schimtz
G. Tafforeau


J II. Makoun
Y. Cabaye

M. Debuchy
M. Bodmer
M. Bastos

P. Odemwingie


Manchester United

E. Van der saar

G. Neville
R. Ferdinand
N. Vidic
P. Evra


C. Ronaldo
M. Carrick
P. Scholes
R. Giggs


W. Rooney
H. Larsson


United är storfavorit i mötet mot Lille som ligger på tredjeplats i den franska ligan. Lille har en spelare avstängd inför mötet mot United, det är K. Keita och han har varit en ordinarie ytter under hela säsongen. Lilles största profiler finns på mittfältet och främst centralt. Spelar som Jean II Makoun och Mathieu Bodmer är stora profiler och bl.a. United har varit intresserade av dessa två herrar. Lille har under säsongen haft problem med målskyttet, skärpan i avsluten måste definitivt finnas om Lille ska ha någon som helst chans i denna drabbning. Hela backlinjen har förövrigt ställs upp i en stavningstävling, inte som deltagare dock utan som ord.


United har denna säsong varit kanske Europas bästa lag. De är nu i stort sätt helt utan skador så allt annat en ett avancemang är ett fiasko. Ronaldo har under denna säsong varit väldigt bra och det kommer bli svårt för Lille att stoppa honom. Jag har väldigt svårt att se hur Lille ska kunna ta sig igenom Uniteds starka försvar.
 

Den enda chansen som jag ser att Lille ha i denna match är att vinna det centrala mittfältet. Det är Lilles starkaste position och Uniteds svagaste. Makoun och Bodmer måste spela på sin absoluta topp för att Lille ska kunna avancera i tävlingen, förmodligen räcker inte ens det. Trots att Carrick och Scholes enligt mig utgör United svagaste lagdel så är den förmodligen minst lika bra som Lilles motsvarande. En annan sak kan vara att försöka få Wayne Rooney ur balans och utvisad. Jag tror att United vinner detta möte ganska enkelt p.g.a. att de är ett mycket bättre fotbollslag än Lille.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Mycket intressant.
Ett tips. Schmitz. Jag vet (detaljer)
HA en bra dag.

2007-02-19 @ 18:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback