Inför Champions League: Inter- Valencia

Det är stor chans att det finns vissa fel i startelvorna. Det är möjligt att jag har missat t.ex. skador eller avstängningar.

Preliminära startelvor

Inter

J. Cesar


Maicon

N. Burdisso

M. Materazzi

F. Grosso


J. Zanetti

E. Cambiasso

P. Vieira


D. Stankovic


Z. Ibrahimovic

Adriano


Valencia

S. Canizares


Miguel

R. Albiol

R. Ayala

E. Moretti


M. Angulo

R. Baraja

D. Albelda

D. Silva


D. Villa

F. Morientes


Inter har nu säkrat serie A titeln, det kan till och med en romanista som jag erkänna. De ska nu försöka fira triumfer i Champions League också och första hindret på vägen är Valencia. Det kunde definitivt ha varit lättare. Jag tror faktiskt att Valencia kommer att vinna den spanska ligan i år.


Inter kommer nog att ställa upp med den uppställning som de har haft under i stort sätt hela säsongen. Nyckeln som jag ser det är Inters mittfält som är riktigt starkt. De har tre spelare med hög arbetskapacitet och dessutom helt okej framåt, lite mer offensivt på mitten har de Stankovic som har varit en utav Europas bästa spelare denna säsong. Bakåt har det också varit stabilt och den nya ytterbacken Maicon har varit riktigt duktig. Framåt så har de två av världens främsta anfallstalanger och just nu som utnyttjar sin talang och höga kapacitet.


Valencia är ett stabilt lag med en bra organisation. Jag tror de kommer att spela 4-4-2 mednchansen finns också att de använder sig av ett 4-2-3-1 system och plockar bort en utav Villa/ Morientes. Nyckeln för Valencia är deras försvarsspel, om det funkar och de kommer med farliga omställningar med Villa i spetsen så kan Inter komma att få problem. Jag har satt Baraja i startelvan, förmodligen kommer Marchena att spela där istället, men Baraja är lite av en personlig favorit för mig så därför ser jag gärna att han spelar.


Jag tror kampen på mittfältet kan bli en avgörande faktor om vem som tar hem denna match. Inter har som sagt ett starkt mittfält men även om de har hyfsat kreativa mittfältare så har de ingen speluppläggare likt Pirlo, Xavi eller Fabregas. De senaste åren så har Juve dominerat ligaspelet med centrala mittfältare som varit defensivt starka men ganska svaga kreativt. I Champions League däremot så har de haft problem kanske mycket tack vare att de saknat en speluppläggare. Vi får se hur Inter klara sig denna gång. Jag har tidigare trott att Inter kommer att vinna denna match, men min tro har på senare tid vacklat och jag har nu ändrat mig. Jag tror att Valencia är det laget som kommer att gå vidare till kvartsfinal utav dessa två lag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback