Inför Champions League: Celtic - Milan

Det är stor chans att det finns vissa fel i startelvorna. Det är möjligt att jag har missat t.ex. skador eller avstängningar.

Celtic

A. Boruc


P. Telfer

D. O’Dea

S. McManus

L. Naylor


S. Nakamura

J. Jarosik

N. Lennon

A. McGeady


J. Vennegoor of Hesselink

K. Miller


Milan

M. Storari


M. Oddo

D. Bondera

K. Kaladze

M. Jankulovski


G. Gattuso

A. Pirlo

C. Brocchi


Kaka


A. Gilardino

R. Oliveira


De överlägsna skotska ligaledarna Celtic möter ett Milan som har haft en ganska dålig säsong i ligan. Det är första gången som Celtic har nått slutspelet i Champions League medans Milan kom till semifinal förra säsongen. Celtic har ett relativt jämnt lag utan någon spelare som sticker ut särskilt mycket. Lagets största profil är den förra detta Reggina spelaren Nakamura, han har en stor del i Celtics avancemang. Om Celtic ska lyckas störa Milan så är det en laginsats som krävs. Det tror jag Celtic kan genomföra, speciellt på Celtic Park där de kan skapa problem för de flesta lag. En sak som skottarna bör utnyttja är Milans ofta ganska svaga försvarsspel på fasta situationer. De har Nakamuras känsliga vänsterfot och ett antal bra huvudspelare bland annat Jan från Holland. Ett problem för Celtic själva kan vara mittförsvaret. Där har de den store Balde skadad, Pressley får inte spela i Europa (p.g.a. spel i annan klubb i Europa tidigare denna säsong) och Caldwell som är tveksam till start. Unge O’Dea får förmodligen komma in istället och det ska bli spännande att se hur det går för honom.


Milan får inte använda sig av mannen som gjorde två mål i deras senaste ligamatch av samma anledning som Pressley. Seedorf är osäker, jag har satt Brochi på hans plats inte bara på grund utav det utan även att jag för tillfället tycker att Brocchi är en bättre spelare, vi får se vad Ancelotti tycker. Gilardino är också osäker, men jag tror han är med och startar till och med.


En riktigt intressant duell som kan vara mycket avgörande för matchen är hur Celtics balansspelare Lennon tar hand om Milans mittfältsstjärna Kaka. Om Celtic inte lyckas stoppa Kaka så kan de glömma spel i kvartsfinalen. Milan bör försöka undvika att spelet ska bli en match med mycket kamp och hjärta utan att den blir mer med hjärnan. Jag tror att Milan kommer att vinna denna match, jag tror dock att Celtic kan ge dom en ordenlig match och om det blir mycket kamp så kan detta gå illa för Milan, riktigt illa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback