Humörsvängningar

Idag har det varit ner och upp och ner igen för att slutligen landa på något lite under normal glädje.

Dagen började med att jag vaknade av att min mobiltelefon ringde. Det var Daniel. Han frågade i vilken sal föreläsningen skulle vara. Jag svarde att jag inte visste och så frågade jag vad klockan var (min klockradio var nämligen totalt svart). Daniel sa då att klockan var strax över tio alltså cirka 10 minuter tills att föreläsningen skulle börja. Jag förstod då att mitt rum hade blivit av med strömmen och att det var bara att snabbt gå över gatan till föreläsningsalen.

Väl där kom nästa chock. Personen med namnet Tobias som jag hade skrivit uppsatsen ihop med sade att han hade fått U på kursen. Jag hamnade då i chocktillstånd p.g.a att jag själva då var ganska säker på att jag också hade fått U. Föreläsningen var då en enda pina av ångest över min existens samt oro över eventuella kompletteringar. Jag var under föreläsningen arg, stressad och hungrig. Efter föreläsningen skulle vi nämligen på en förbannad utställning också, så jag kunde inte kolla upp mitt betyg och kolla upp eventuella missar förrän efter det.

När jag kom hem till min herrgård så kunde jag se att jag inte längre var strömlös. Och när jag satte på min bästa vän så förvandlades all sorg och förtvivlan till glädje och lättnad, för på min bästa väns skärm kunde jag nämligen läsa att jag hade fått G i kursen. Om jag inte hade blivit fylld med oro över chansen för att få U så hade beskedet blvit en axelryckning, men nu fick hela min kropp istället ett glädjerus. det visade sig att Tobias hade struntat i att gå på opponeringen och om man inte är på den så är det ju ganska uppenbart att man inte kan få G.

En stund senare så  tog mitt känsloliv en ny berg och dalbanevändning neråt. Vi hade fått vår hemtenta eller kunskapsöversikt som tydligen namnet på det hela är. Den såg både krånglig, jobbig och tråkig ut, alltså kommer det att bli en jobbig fortsatt vecka. Nu har det hela dock sjunkit in och jag känner mig lite lugnare.

Under kunskapsöversikten kommer jag dock förmodligen drabbas av förtvivlan, ilska, glädje, depression och förhoppningsvis i slutet också lättnad.

Kommentarer
Postat av: Tobias

Lögner. Ständigt dessa lögner.

Postat av: Simon

Både du och jag vet att jag alltid håller mig till sanningen, alltid sanningen.

2007-02-06 @ 18:52:47
URL: http://folktomt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback