Vardagstankar

Varför känner man ibland av tristess av att man inte gör något men samtidigt orkar man inte göra något?
Varför måste man jämt diska och varför är diska så förbannat tråkigt? Det finns ta mig fan inget i hela världen som är tråkigare än att diska, jag skulle fan hellre sitta och spy just nu än ta itu med den förbannade disken. Varför sköljer man inte ut tallriken trots att man vet att det blir så mycket mer jobb när man ska diska sen? Detta måste vara höjden av lathet. Det finns liksom ingen nackdel med att inte skölja av den förbannade tallriken och likförbanmnat så skjuter man på det.
Det är bara lite tragiskt att mitt största vardagsproblemet just nu är disk.

Idag ska jag förövrigt se på tyskfotboll. Det är alltid nåt speciellt med att se på det, det känns liksom fel. Att se på tyskfotboll är på något vis ett tecken på att man inte har nåt att göra. Tyskfotboll är i alla fall väldigt mycket roligare än att diska.

Jag orkar inte ens leta efter youtube-klipp. Det är avstängande. Man kanske borde läsa lite saker till uppsatsen som kan ska skriva sen. Nä, det skjuter jag på tills jag har saker att göra, onödig stress gör än bara gott.  



Kommentarer
Postat av: Adam K

Där kom nyckelordet=) höjden av lathet, tar knappt 3 minuter att diska.
Skapa en bild en positiv bild som i fotbollen men med disk, en motivationsgrej. Menar än en gång, tar 3 minuter eller bättre sagt under 300 sekunder!
Det som är fascinerande är just att vi mänsikor är så olika påsaker och ting=)

2007-12-01 @ 17:02:27
Postat av: Simon

Disken jag har nu tar 20 min....:(

2007-12-01 @ 17:35:23
Postat av: adam

som man bäddar får mna ligga heter dte ju=), tänk så mycket tid du sparar åt fotbollen om du diskade varje gång du ätit? då tar det högst 3 min.

2007-12-02 @ 13:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback