Serie A, första toppmatchen i helgen

Helgens första toppmatch utav tre var mellan Milan och Juventus. Det var en ganska trist historia. Några bra chanser var det, men detta kändes som en 0-0 match vilket det också blev. Det sprudlade inte på det sättet det brukar kunna göra i serie A:s toppmatcher. Milans oförmåga i serie a är skrämmande, de är ju inte ens bra mot de bra lagen. Det är lustigt att laget visar oförmåga vecka efter vecka, enligt experterna så spelar ju trots allt 2 utav världens fem bästa spelare i detta laget, och det är jag väl nästan beredd att hålla med om. Kanske undervärderar jag Juventus men jag tyckler att Milan borde kunna vinna den här matchen relativt säkert, vi pratar trots allt om laget med högsta högsta nivå i Europa. Milan får nog förita sig på en 18åring om det ska bli fart på dom. Pato ska tydligen vara något alldeles extra, han blir spelklar i januari. Undra om städningen i Milan kommer till nästa säsong, jag har väntat på den i ett par år, men den kommer nog inte bli av då heller.
 
Juventus fortsätter att vara ganska imponerande. Serie A:s bästa målvakt och Serie A:s kanske bästa anfall (i konkurrans med Inter) räcker ganska långt trots allt. Att de kan hålla nollan i en mot Milan med en backlinje bestånde av Zebina Legrottaglie Chiellini Molinaro är väldigt underligt. Att man kan säga säkerhetsriskerna Zebina och Legrottaglie i samband med stabil backlinje känns bara fel. Det borde inte hålla för Juventus, varför i hevete gör det då det? Jag skyller på Buffon, han är så bra nu att man nästan blir mörkrädd, inte för att han behövde göra så mycket mot Milan, men det han gjorde gjorde han med pondus, precis allt. Han måste vara på samma nivå som Peter Schmeichel på den tiden som han var igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback