Komma in i mitt hus

Nu kan jag äntligen komma in i mitt hus igen. Under helgen så funkade inta tagen, så man kunde inte låsa upp porten. Detta gjorde att man fick ringa på någon oskyldig stackares porttelefon och be dom öppna. Jag behövde dock bara gör adet en gång. Andra gången jag gick ut i helgen så använde jag mig en livlina i att jag tog brandstegen och lämnade den öppen.

Det var kanske tur att jag inte var utepå fest i helgen, om man ringer på vid tre så kanske det inte är så många som svarar i sin portelefon. Jag var förövrigt hjälpsam jag själv, vid klockan 2.30 på natten cirka (jag kollar aldrig klockan när jag ligger i sängen och ska sova, då slipper man känna ångest över tiden det tar att somna) fick jag en ringning på min porttelefon och jag öppnade åt min granne. Det var en god gärning tyckte jag, iofs en självklar handling, men det rycker inte jag förringar dess godhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback