Kenta, tillfälligt insnöad

Ibland händer det att jag snöar in på lite olika saker i min vardag. Oftast råkar det bli fotboll och diverse triviala fakta. Exempel på fakta är t.ex. att Patrick Kluivert är den som gjort mest mål för det Holländska landslaget genom tiderna. Att serie A i år har 12 förstamålvakter som kommer från Italien. Att Totti är på 14:e plats i serie A målskyttsmaratontabell på 158 mål. 116 efter den som gjort mest mål och han har 47 mål kvar till en topp 5 placering.

Just idag (och även igår) så har jag dock snöat in på en artist. Hans namn är Kenta, han är tyvärr död. Han skapade dock en del häftig musik, speciellt känslan i hans sång tycker jag om. Följande låt är den som jag gillar bäst.



Jag vill även ta med låten när Hammarbysupportar sjunger den innan en match. Visserligen gillar jag inte Hammarby, men sånt här är stort nästan oavsett lag. 20 sekunder in i videon kommer det man vill höra.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback