Fotboll, bara fotboll

Roma spelade idag och vann, med 2-0. Målskytten är en bekant herre, det är spelaren som gjort mest mål utav alla spelare som är aktiva nu i serie a. I början av matchen såg det ut som att Roma spelade ett 3-4-2-1 system, detta var dock en feltolkning av mig. det var det gamla vanliga 4-2-3-1, dock så var det inte helt symetriskt, Cassetti, högeryttern hade en lägre utågngsposition än vänsteryttern Vucinic denna match.

Planens gigant var Francesco Totti, igen, äntligen. Kommentatorn sa att Totti spelade på en nivå över alla andra på denna planen idag, jag kan bara instämma. Att Totti är tillbaka från skadan kan förhoppningsvis ge Roma ytterligare en dimension i spelet. Perrotta lyfte sig nu när han fick spela med Totti igen, hans löpningar ger mycket bättre utdelning när det finns en Totti som spelar när han ska ha bollen. Nu låter jag positiv igen, det svänger när man håller på Roma :D. Laget har nog inte jämnheten för en serieseger. Jag hoppas och tror lite dock att det kan bli en spännande CL-sejour, lagets topp är bland de bättre i europa. Redan första slutspelsmatchen är dock riktgigt riktigt tuff, nämligen Real Madrid.

Real är favoriter i matchen mot Roma, de känns framförallt mer stabila. Högstanivån mellan lagen tycker jag är ganska jämn. Om Roma kommer formstarkt och med få skador så tror jag att Roma slår ut Real. Det behövs dock en brijant Totti för att det ska bli vidareavancemang.

Roma-Real är en utav de riktiga godbitarna, det finns dock en del andra också. 

Arsenal-Milan är en väldigt intressant match. Det unga Arsenal mot det rutinerade Milan. Jag misstänker att Milan kan kontrollera Arsenals speed, och i så fall får Arsenal problem. Om det blir mycket tempo och fart i matchen så tror jag att Arsenal kör ifrån Milan och avancerar till kvartsfinal. Duellen mellan mittfältsgeneralerna Pirlo och Fabregas blir spännade, kanske rentav avgörande.

Liverpool-Inter är yttelrigare en match mellan England och Italien, eller England-Milano om man så vill. Jag tror att Inter är lite för bar för Liverpool. forwardsduellen Zlatan Torres blir spännande.

Lyon- Manchester U, jag tror inte denna match blir några större problem för United, United är för bra för Lyon.
 
Schalke-Porto är lite av en drömlottning för båda lagen, jag tror Porto går vidare.

Fenerbache-Sevilla, inte heller Sevilla som tillsammans med Porto är de två lite svagare gruppvinnarna fick också ett lättare motstånd, lite typiskt. Jag tror Sevilla går vidare, men det lär bli två tuffa matcher.

Celtic-Barcelona, Celtic kan nog irritera Barca en del, men Barca är för starka, särskilt när de ska spela på camp nou.

Olympiakos-Chelsea, Chelsea ska och kommer köra över grekerna.

Vi avslutar väl med lite ord till morgondagens drabbningar också, Inter-Milan, Barcelona-Real Madrid, ibaldn blir det flera guldkorn en ett på samma dag. Matcherna känns oerhört intressanta, och också ovissa. I sådana här matcher så brukar nått utav lagen vara lite starkare, nu känns styrekföhållandena i matcherna dock väldigt lika. Jag längtar tillimorgon, mer än till julafton.   
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback