EM

Grupp A
Schweiz
Tjeckien
Portugal
Turkiet

Grupp B
Österrike
Kroatien
Tyskland
Polen

Grupp C
Holland
Italien
Rumänien
Frankrike

Grupp D
Grekland
Sverige
Spanien
Ryssland

Jag tänkte sammanfatta grupperna lite snabbt och vad jag tror så här ett halvår innan själva turneringen.

Jag tror Schweiz är ganska vassa  och hemmaplan på det kommer göra att de går vidare trots att de är ett lite sämre lag än både Portugal och Tjeckien. Det blir en tuff match vilka som går vidare utav Portugal och Tjeckien, Portugal är nog ett lite bättre lag, men jag tror Tjeckien avancerar i alla fall.

Jag tror Tyskland går vidare enkelt från grupp B och har autobahn enda fram till finalen. Kroatien känns klart starkare än de två andra, Kroatien går också vidare från grupp B.

Grupp C är den klart tuffaste gruppen. Nästan omöjlig att tippa, jag tror inte heller det är helt omöjligt att Rumänien tar sig vidare, Mutu kan mycket väl bli turneringens stora profil. Jag tror nog att Italien och Holland går vidare, Domencech får gärna misslyckas för mig, så kan Frankrike få en riktigt förbundskapten istället för denna stolle.

Grupp D känns jämn, alla lag känns som att de har en hyfsad chans att gå vidare. Spanien är det bästa laget och borde gå vidare, men sen är det Spanien och deras bristande förmåga i mästerskap, men denna gång går de vidare. Sverige är det näst bästa laget i gruppen tycker jag. Jag är orolig för att att Hiddink som är tränare i Ryssland, han kan nog höja Ryssland lite. Jag är rädd för att Ryssland och Spanien går vidare, men både Sverige och Grekland har bra chans att gå vidare.


Kommentarer
Postat av: adam

om du undrar varför dia meddelande ej syns
beror på att jag måste acceptera dom först=), ha en bar dag.

2007-12-02 @ 18:57:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback