Vreden kommer

Det var ett tag sedan vrede kom så att jag kände mig så iriterad så att jag behöver skriva av mig på denna blogg. Senast var nog ett irriterat inlägg om SJ.

Nu är ja dock förbannad på idioterna som sköter TV-tablåerna. De idioterna kan inte låta ett program gå på samma tid mer än två månader, för när de gjort det så måste de flytta programet några timmar åt ena eller andra hållet eller så lägger de ner det helt. Grejen med detta är att själva serien inte har tagit slut. Visserligen är det evighetsserier, men vad är meningen med att flytta ett program någon timme? Är det bara för att förstöra en persons (jag i detta fall) rutiner för skojs skull? Eller är det för att de förbannade klåparna ska ha något att göra på sitt patetiska och mennigslösa jobb. De lär väl vara hyfsat välutbildade men en tablå kan de fan inte sköta. 

Eller kan någon förklara för mig vad menningen är med att kanalnio lägger spin city som tidigare går runt 24-snåret klockan 19. De ersätter serien med en lika lång komediserie vid namn Fraiser som tidigare gått på systerkanalen 5:an Och på femman börjar de sända Seinfeld. Det ska tillägas att Spin City var mitt uppe i säsong fyra. Fraiser vet jag inte hurvida det var säsongsavslutning eller ej, men serien har många avsnitt kvar.

Råvhålen tv3 och 6 är inte mycket bättre dom. I höstas så började de sända spin city. Första två veckorna säde de serien runt 19. Sedan  kom något spån på den geniala iden att lägga programet klockan 2.35. En tid till och med övermäktig en student. TV3 flyttade också serien cityaktuen, tidigare så gick den på en mycket bar tid för mig att varva ner och sedan somna. Men nej dessa klåfingriga idioter kunde inte låta det vara så. Nej de skulle lägga serien en timme senare så att de höll på att förstöra in dygnsrytm. Jag lyckades som tur var ta mig ur mitt Cityakuten-beroende. Det var förövrigt skitserien Förhäxad som flyttade på cityakuten.

Jag och många med mig vill titta på George Clooney samma tid varje kväll!  

Ps. den som säger att detta är ett i-landsproblem  kommer jag personligen att strypa.

Jag är så arg, nu ska jag göra en sovprotest.

Kommentarer
Postat av: Tobias

Jag förstår faktiskt din vrede. Även om det rör sig om ett .-............ :P

Postat av: adam

Jag är beredd!
Detta är ett enkelt I-lands problem.
Tänk på de som inte ens har tv-innehav? Eller ännu värre en tv?
Plus att dessa serier tycker jag ska vara där de är.
Dvs på natten. Menar sådana som Cityakuten hur många gånger har inte detta gått i repris??
Ha en bra dag.

2007-08-14 @ 17:45:24
Postat av: Simon

Det är deras val att inte ha tv.
Jag vänder mig inte emot att det går sent. Jag vänder mig emot att de ständigt ska ändra tiden på programen helt utan en vettig anledning.

2007-08-14 @ 18:11:19
Postat av: adam

1.
Nej, det är det inte.
2. Jo, det finns anledningar.
De gamla avsnitten behövs ej eller ska helst inte ta plats för bättre program på de bästa tv-tiderna.
Däremot är det lite oturligt att just dina komedier är de utsatta.
VAd skulle du sagt om det vore andra progarm som ej berörde dig?

2007-08-14 @ 22:02:19
Postat av: Simon

Det sändes innan 00.35. En inte så akrraktiv tid. Sen flyttar de den en timme bakåt bara för att sätta in ett program vid namn förhäxad som också är repriseringar. Alltså så ersätts det inte med ett på något sätt nyare eller mer relevant program. Om de byter ut någon reprisserie vid 19-tiden för ett nytt program så är det en helt annan sak, så bör de göra.
Nu några månader efter så har de flyttat runt i tablån igen. Nu har de satt in The Shield (också en repris) motsvarde förhäxads tid 00.40. Cityakuten en timme senare och förhäxad 02.35. Varför dessa menningslösa förändringar? jag kan inte fatta varför de inte kan ha ro att visa en serie tills att serien tar slut(ialla fall vid en sådanhär tid som dessa program går på), då tycker jag det är rimligt med ett avbrott, men att hålla på att ändra sådana här irriterande pluttändringar bara för att tycker jag är dåligt.
Vad skulle du sagt om det var program som berörde dig? Det tycker jag är en mer relevant fråga.

2007-08-14 @ 23:29:18
Postat av: Simon

Du har väl rätt i att de bör skifta ibland, men jag tykcer de skiftar allt för ofta och onödigt. En gång i halvåret räcker att skifta program vid sådanahär tider tycker jag.

2007-08-15 @ 10:26:59
Postat av: adam

Då ska vi se vad som skulle berört mig om de flyttar tider?
Hmm. Jo, för det första så är inte film/komedier så viktigt för mig på vardagen, dvs "jag bara måste se detta program" syndromet.
För det andra så om jag vill se en film så köper jag det.
För vi i medelklassen kan ju det. Alla har ju inte denna tillgång som du och jag har ellerhur och de har inte valt heller de som liger sämre till.
För det tredje så skulle jag inte bli så arg, visst de vet inte bäst alltid desa atblåer, men de vet vad de flesta kollar på eller hur?
Sen om det vore ett program som att exempelvis att canalplus går i konkurs och hockey börjar sändas av sportexpressen så vore inte det kul men vrede? Nej.

2007-08-15 @ 16:38:59
Postat av: Simon

Viss ironi över min ton i inlägget finns ju.
Förövrigt så är jag inte särsklit intresserad av film, sådan lyx som att köpa eller hyra en film skulle jag aldrig tillgodose mig med.

2007-08-15 @ 18:37:36
Postat av: adam

Simon jag driver med dig.
menar att för mig är dte roligt att tänka "tvärtom" än författaren/personen anger i sina åsikter.
Sen vet jag att du skämtade men jag drev på med en annan synvinkel bara=)
PS: Följ HV-forumet, där har jag ställt frågan om vad är en NHL-meriterande spelare? Som du kanske vet så det som skrivs där är inte alltid hela sanningen gjorde dte för en kul grej. JAg vet din åsikt och den låter bättre idag än för några dagar sendan har tänkt lite jag med.

2007-08-16 @ 16:57:15
Postat av: Roger

Om du vill bli ännu mer irriterad på TV föreslår jag att du analyserar textningen på Discoverys mer tekniska program. Man kan bli mörkrädd över mindre än de fel de gör där ibland. Till exempel när de säger att en bil har 19" fälgar bak och 18" fram och rövhålet till översättare konverterar till millimeter! Finns tillfällen de konverterar helt fel mellan mph och km/h och andra enheter också. Helt sinnesjukt dåligt. Ska dom översätta så gör det rätt för fan, annars kan de lika gärna skita i det. :D

2007-08-19 @ 03:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback