Skötselråd

Jag tänkte inplanera lite skötselråd för min kropp och vad jag använder för föda till den. Jag har under de senaste dagarna upptäckt att jag nog förmodligen har en forma av mjölkmage. Vissa sympton som man tydligen ska ha passar in ganska bra. När jag de senaste dagrna har undvikigt mjölk och istället druckit annat så har det kännts bättre. Jag kommer dock aldrig att sluta dricka mjölk, däremot kommer jag att dricka det betydligt mer sällan.

Jag ska även allt mer sällan dricka cola som dryck till mat, vad som ska ersätta har jag inte riktigt beslutat, annan läsk är uteslutet. Eventuell kommer någon form av mineralvatten ersätta oftast. Jag ska heller inte sitta och försöka trycka i mig mat på resturanger. Jag ska inte behöva känna mig tvingad att äta upp vissa monsterportioner som man ibland erbjuds. Att lämna mat är knäckande för ens ego, men jag ska försöka klara av att stå emot att trycka i mig mat så jag får ont i magen.  
 
Förmodligen kommer detta skita sig efter några veckor och jag kommer gå in i gamla vanor. Men vad fan gör det.

Kommentarer
Postat av: lali

finns skitbra låglaktosmjölk som mjölkmagar brukar klara av, testa den!
dessutom är det dumt att dricka kolsyrat till middagen, man blir hungrigare fortare. det har jag lärt mig av anna skipper i "du är vad du äter"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback